Gå til innhold

Kabinett, HD, Hk

Anbefalte innlegg

Har nå avgjort alle deler utenom disse 3..

Skal ha Amd Dual core og trenger ett hk. Har følgende krav; 1 stk 8x pciexpress, sli, det hadde vært en fordel om en raidkontroller støttet sataII og raid 5.

harddisk er det store spørsmålet, 400 eller 500 gb, det er snakk om disker til lagring(dokumenter/videoredigering).

For å dele det opp blir det følgende:

Lagrings disker i enten Raid 1/5, enten 400 eller 500gb disker.

Video disker i Raid 5, enten 400 eller 500gb disker

Det er disse to det står mellom:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Pris er ikke noe argument, grunnen til at jeg vurderer 400gb er at det blir en del disker i kabinettet og har lest at 500gb skal utvikle MYE varme?!

Totalt blir det rundt 5-6 disker i kabinettet.

Noen synspunkter eller erfaring på diskvalg? Litt av risikoen ved mange disker/varme=død blir jo dekket opp av Raid.

Kabinett. Trenger ett kabinett som har plass til intill 10hardisker + 3-4ledige brønner for feks. dvd brennere osv.

Har sett på Lian Li sine største, vet at dette ikke er noen dårlige valg. Problemet er bare at jeg muligens skal slenge alle lagrings disker i en egen maskin om ikke altfor lenge og da blir det dummt å ha ett stoorrt kabinett til ingen nytte eller ha ett dyyyyyrt Lian Li stuet bort i en kjeller/garderobe.. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte nydlig et chieftec JS 1500 cabinet www.chieftec.de

jeg anbefaler det kabinetet. må si det er det beste kabinetet jeg har vært borti.

kabinetet har 15 5,25 porter foran. jeg kjører 9 disker og selv om jeg hører at serveren står på (den er 30 cm fra meg nå) så bråker den ikke

Ekseth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...