Gå til innhold

Alt-mulig-PC, hva synes dere om dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Hallo i luken!

Jeg har fundert på dette lenge og føler nå at det er på tide kjøpe meg en ny pc.

Generelt skal den brukes til bilderedigering, filmredigering, spilling og film/tv-titting.

Jeg har planer om å kjøpe mer minne senere, så har bare satt opp 1GB akkurat nå.

Har flere disker fra før jeg tror jeg skal bruke, men vurderer tanken i å bytte lagringsdisker - så hvis noen har noen forslag der, fyr løs!

Slik ser oppsettet ut per dags dato:

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

HK: ASUS A8N-SLI Premium

RAM: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB) NY

DISK: Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA NY

PSU: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

KJØLER:Zalman CNPS7700-Cu NY

GFX: TBA :)

Jeg er ikke helt sikker på skjermkortet enda og lurer på om jeg skal vente til ATi kommer med sitt nye flaggskip og se hvordan det duger mot 7800GT (Har det kommet noen pre-tester allerede?) ASUS EN7800GT/2DHTV/256M er forøvrig det jeg titter på når det gjelder 7800GT.

Har ikke tenkt til å benytte meg av SLI enda, men vil gjerne ha muligheten senere. Dessuten virker det som hk'et er ganske kurant.

Så, hvis noen har forslag til endringer eller andre innspill - kom med det!

Jeg har egentlig ikke satt noe maksgrense, men jeg ser for meg en pris rundt 12 000,-. Kabinett, LCD og slikt tilbehør har jeg før.

EDIT: Endret på RAM, DISK og KJØLER

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller en eller to store disker i stedet for raptoren, Seagate Barracuda 7200.8 300 GB koster ca like mye og er ikke så alt for mye treigere.

Videre ville jeg ha gått for mer ram med en gang da den prosesoren setter comandraten til 2T hvis den må ha over 4 banker med minne (i ditt tilfelle blir det 8 banker med minne, 2 banker per modul).

Angående grafikk kort så vil jeg bare si at 7800 GT er veldig bra, har club 3D selv. Men velg det billigste du kommer over da det er liten forskjell mellom kortene.

Har A8N SLI Delux selv (med zalman chip kjøler) og jeg må si at det er et veldig godt hovedkort, funker fett sammen med min X2 4400+

Lenke til kommentar
Videre ville jeg ha gått for mer ram med en gang da den prosesoren setter comandraten til 2T hvis den må ha over 4 banker med minne (i ditt tilfelle blir det 8 banker med minne, 2 banker per modul).

Forstår jeg riktig hvis det da lønner seg med 2x1024MB-brikker istedenfor 4x512MB?

Har du noe å anbefale? Tror først det blir 1GB med RAM uansett om det blir en eller to brikker

Lenke til kommentar

Du har forstått meg riktig der ja, ville vangt noen med lave timings, skal du klokke så er Crucial Ballistix og foretrekke, skal du ikke klokke mye så holder det meste, bare prøv og finn minne med lav timings (eksempel: 2-3-2-5).

Har ikke hørt noe galt med den Mist PSUen, har forige gennerasjon (550 watt) og den funker bra den, så det hadde vert greit med en begrunnelse Åsmund@ATi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...