Dingleberry Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei, Vurderer å bygge en "server" som skal kjøre en del applikasjoner. Det jeg vil legge vekt på er å redusere støyen så mye som mulig samtidig at den selvfølgelig skal være rask. Planen er å benytte SATA2 disker. Jeg går ut i fra et jeg trenger et SATA2 kontroller kort? Jeg har lest at RAID6 skal være sikkerhetsmessig bedre en RAID5. Noen kommentarer på dette? Kan noen anbefale et SATA2 kontroller kort? Har hittil tenkt på følgende komponenter: Kabinett: Lian Li PC6070SCAND Strømforsyning: MIST 500W Hovedkort: ASUS A8N-SLI Premium Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4 GHz RAM: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Ed. HD: Samsung SpinPoint 200GB SATA2 8MB 7200RPM Noen som har noen kommentarer til dette oppsettet? Alle kommentarer mottas med takk! Mvh JP Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 jeg tror dt er SATA2 kontroller på dette hk'et! Vet ikke, men tror. Opsettet så rått ut Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 gå for billigere ram, servere skal ikke overklokkes Lenke til kommentar
slettet Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Skal maskina stå som privat- eller bedriftserver? Om det er det siste så kjøper du ein ferdig frå HP/Compaq, Dell, Fujitsu/Siemens eller IBM... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 det er 4 "SATA2" Kontakter på det kortet ja. og ja, kjøp billigere ram er det bedriftsserver, kjøp fra etablert forhandler. da får du som regel litt bedre support avtaler.. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis det er bedrift ville jeg tatt en titt på: www.dropzone.no Hvis det var privat så ville jeg gått for billigere ram. Og hvis den ikke skal være filserver av noe slag så ville jeg hatt mindre men flere disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå