Gå til innhold

LAN party i Oslo

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Vi har nå invitert Laila Dåvøy, i håp om at hennes fordommer skal bli noe mildere.

Hva synes dere om dette ?

Jørgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Regner med dere kommer til hovedsiden.

Når dere skal klikke dere videre til neste side, blir dere sendt videre til port 82, dette er av sikkerhetsmessige grunner. Det finnes ingen annen måte for oss å gjøre det på, og vi må bare beklage dette.

Regner med at dere som ikke kommer inn sitter på skolen. Er såvidt jeg vet de eneste som kun har port 80 åpen.

Jørgen.

Og ja, dere KAN gjøre noe med det..

Lenke til kommentar

ja, jeg sitter på skolen, men når jeg sitter på jobben/hjemme har jeg bare port 80 og 443 oppe. På skolen har jeg *faktisk* 110, 21, 25, +++ oppe.

Hva slags sikkerhetsgrunner er det? Kan ikke komme på noe bugs i apache eller IIS som krever at du har det på en annen port....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 15:05, Jorshi skrev:

Regner med dere kommer til hovedsiden.

Når dere skal klikke dere videre til neste side, blir dere sendt videre til port 82, dette er av sikkerhetsmessige grunner. Det finnes ingen annen måte for oss å gjøre det på, og vi må bare beklage dette.

Regner med at dere som ikke kommer inn sitter på skolen. Er såvidt jeg vet de eneste som kun har port 80 åpen.

Jørgen.

Og ja, dere KAN gjøre noe med det..

Og sånn circa alle bedrifter som tenker på sikkerhet.

Lenke til kommentar

får jeg anbefale at dere legger server'n på port 443 i stedenfor?? hvis dere absolutt ikke kan bruke 80 mener jeg!

Når jeg tenker meg om så er den eneste grunnen jeg har vært borti til at 80 ikke brukes på en web-server er at den sperres av ISP'en på bredbånd, hvor det ikke er lov til å ha webserver...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For å unngå å få virus på serveren via IIS, har vi valgt å kjøre en annen webserver på port 80, og du blir videresendt til IIS på port 82.

Mange virus prøver å sende seg selv til IIS via port 80, og derfor har vi gjort det på denne måten.

Beklageligvis er det ikke alle som kan komme inn på siden vår av den grunn, og vi jobber med å finne en løsning på dette problemet.

Imens må personer dette gjelder logge seg på hjemmefra eller via en InternettCafè, e.l.

Vi beklager selvsagt dette, og jeg gjentar at vi jobber med å finne en bedre løsning.

Jørgen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 15:14, Jorshi skrev:

For å unngå å få virus på serveren via IIS, har vi valgt å kjøre en annen webserver på port 80, og du blir videresendt til IIS på port 82.

Mange virus prøver å sende seg selv til IIS via port 80, og derfor har vi gjort det på denne måten.

Beklageligvis er det ikke alle som kan komme inn på siden vår av den grunn, og vi jobber med å finne en løsning på dette problemet.

Imens må personer dette gjelder logge seg på hjemmefra eller via en InternettCafè, e.l.

Vi beklager selvsagt dette, og jeg gjentar at vi jobber med å finne en bedre løsning.

Jørgen.

virus-prog???

funker ikke noe bedre hjemmefra for meg skjønner du!

Ikke det at jeg har planer om å komme på LANet deres. En side som ikke funker er så lite proffesjonelt; dere tapte min billett når dere gjorde det.

Lenke til kommentar

så, ved å hente inn Laila Dåvøy, som, hvis jeg ikke husker feil er en forbanna fisse som jobber mot diverse datating, så satser dere på at ting blir bedre?

Da må dere jo be alle på LAN'et om å oppføre seg som yndige små drittunger uten piratvare, redbull osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Laila Dåvøy er en politiker, og sitter i Barne og Familiedepartementet.

Hun er en person som ofte har fått svært hard kritikk for sine uttalelser om dataparty, dataspill o.l.

Noen av dere husker kanskje GTA 3, som hun ville forby, og at The Gathering skulle stoppes fordi det var svært mye narkotikamisbruk. Så vidt jeg vet var det ingen som brukte amfetamin, noe som hun nevnte til VG i påsken. Det var også en del andre narkotiske stoffer som ble nevnt.

Vi ønsker å vise henne hva som egentlig foregår på slike arrangementer, og håper at hun i framtiden ønsker å støtte datatreff.

Jørgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I løpet av en times tid vil dere som ikke har andre porter enn 80 åpne, kunne komme inn på siden.

Beklager at vi virker så uprofessjonelle. Det var ikke slik vi ønsket det.

Jørgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ofte at virus angriper før man får oppdatert antivirus.

Jeg skal ikke stå og forsvare meg i dette forumet, vil heller takke dere som gir oss tips om at dette var for dårlig.

Igjen, beklager jeg for å yte svært dårlig service.

Jørgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...