Gå til innhold

Hva trenger en server? Til lan, spill, deling

kizzykazz

Anbefalte innlegg

Hei!

Det skal vere lan i høstferien, og lurer litt på hva som trengst for å lage en server? Skal brukes til å spille, dele filer, osv. Har en gammel pc med 200gb, 800mz, 256 mbram, skjermkort som duger til cs, men det har ikke noe med en server å gjøre...

Den har bare 1 nettverkskort.. Kan fort skaffe et til. Har jeg det jeg trenger da?

Det er win 2000 på den, hvilket program som skal kjøre server bør/skal jeg bruke som er gratis?

Håper på svar..

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den skal brukes til både spill-server og fildeling vil du få et problem med alt for lite minne.

Blir nesten det samme som når du sitter å spiller counterstrike og noen begynner å laste fra deg så begynner det å hakke.

Du vil vel få det samme problemet her..

Den vil fungere fint til fildeling, og sånn halvveis til spill, men til begge tror jeg vil fungere dårlig..

Lenke til kommentar

den serveren kan vil duge til cs server, muligens lite ram.

sjølv bruker eg ein dual 700mhz P3 med 900mb ram som cs server på lan, som kjøyrer fedora (linux)

den 200gb disken kan du heller setta i pcen som du bruker å dele filer ifra der..

så kan jeg anbefal deg å sette opp ein dc-hub på lanet, er som regel den enkleste måten å deler filer på lan med flere enn 10 personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...