Gå til innhold

to disker i raid funker ikke som de skal

MAndreas

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fire disker i raid i to par

2*200GB Maxtor + 2*200GB Maxtor

Har også enda en 200GB uten raid på som ikke fungerer i det hele tatt, men det er ikke den disken vi skal snakke om, og det er ikke samme problemet med den.

Alle diskene mine ble kjøpt i Januar og begynte å streike i begynnelsen av sommerferien, så er litt keen på å få fiksa det snart.

Den ene av disse raid gruppene sliter med å komme igang, funker som oftest i to ukers sammenheng for så å ikke funke i ca fire dager.

Har med et bilde av hvordan det ser ut når den ikke fungerer

Tar imot alle forslag med et hjertelig takk

EDIT: kjører raid-0

post-62-1127921889_thumb.jpg

Endret av MAndreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har fire disker i raid i to par

2*200GB Maxtor + 2*200GB Maxtor

Har også enda en 200GB uten raid på som ikke fungerer i det hele tatt, men det er ikke den disken vi skal snakke om, og det er ikke samme problemet med den.

Alle diskene mine ble kjøpt i Januar og begynte å streike i begynnelsen av sommerferien, så er litt keen på å få fiksa det snart.

Den ene av disse raid gruppene sliter med å komme igang, funker som oftest i to ukers sammenheng for så å ikke funke i ca fire dager.

Har med et bilde av hvordan det ser ut når den ikke fungerer

Tar imot alle forslag med et hjertelig takk

Jeg vil tippe at den ene av diskene holder på å ta kvelden, når den disken går ned så går hele raidsettet ned. Forhåpentligvis er kontrolleren din såpass god at den i bios eller i et dedikert program kan identifisere hvilken disk det er som har feilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...