frheimen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Jeg har to arrays feks: $riktige = array("1", "2", "5", "9"); $gjette = array("3", "4", "9", "10"); Det jeg vil er å sjekke de mot hverandre for å se hvor mange "rette" man får ved å gjette mot et fast rekke. Slik at ovenfor får du en rett fordi 9 er i begge to.. Altså så er ikke plassen viktig bare man har noen like. Hvilke like er heller ikke viktig, hensikten er å finne antall like. Frode Endret 28. september 2005 av frheimen Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du kan prøve: $riktige = array("1", "2", "5", "9"); $gjettet = array("3", "4", "9", "10"); $korrekte = 0; foreach ($gjettet as $svar) { if (in_array($svar, $riktige)) {$korrekte++;} } echo "Du hadde $korrekte korrekt(e) svar"; Lenke til kommentar
Vial Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Mener du at du vil sammenlikne arrayene og finne ut hvor tallene er like?? Dvs. noe slik? (ikke testet): $antallRiktige = 0; for($i=0;$i<3 /*arraystørrelse/*;$i++) { for($j=0;$j<3;$j++) { if(riktige[$i] == gjette[$j]) { $antallRiktige++; } } } print("Antall like: $antallRiktige"); Edit: Gozzer var tidligere ute og er tydeligvis en del flinkere på php syntax enn jeg Dette er da C++ metoden Endret 28. september 2005 av Vial Lenke til kommentar
frheimen Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Takk for svar til begge! Jeg valgte Gozzer sitt da det var akkurat det jeg spurte etter Mvh Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå