Gå til innhold

Svindlet expert oss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det nytter ikke når ekspert 'er' fagfolka!

Hvis folk virkelig tror at det kun er expert som kan noe om data, kun expert som kan noe om vaskemaksiner, kun expert som kan noe om barbermaskiner, kun expert som kan noe om tv`r etc etc så kan for min del bare ha det så godt.

Herregud, for da være måte på..vil gå så langt å kalle disse kundene for dumme! :ohmy:

Lenke til kommentar
hva med å gå tv2 hjelperdeg til å hjelpe deg med denne saken?

tror nok de kunne banket litt vett i den tomme skalen til expert ;)

Hva skulle de hjulpet til med?

Gitt faren noen tips i hvordan man finner frem til billigst mulig pc på nett?

Expert er nok ikke de som har 'tomme skaller' her. :)

Lenke til kommentar

har lest igjennom denne tråden nå, og først vil jeg bare si: genialt bra innleg av simen1 på forrige side, må være det beste innlegget jeg har lest på lang lang tid :)

men for å gå tilbake til det tråden handler om, så håper jeg at alt løser seg. hvis det er en plaing maskin som er kjøpt så blir det som de andre sier at det er sykt overprisa utstyr.

men husk at butikker ofte sender med et lass med programvare, extrautstyr og diverse unødvendig møkk som koster flesk. bare en cd med windows xp++sp2 koster jo 1300kr på komplett, og jeg tviler på at kjedebutikker har de noe billigere.

hold oss oppdatert med framgangen i saken, er spendt på hva expert og faren din sier om dette.

Lenke til kommentar
hva med å gå tv2 hjelperdeg til å hjelpe deg med denne saken?

tror nok de kunne banket litt vett i den tomme skalen til expert ;)

Hva skulle de hjulpet til med?

Gitt faren noen tips i hvordan man finner frem til billigst mulig pc på nett?

Expert er nok ikke de som har 'tomme skaller' her. :)

okey da, litt dårlig formulert :)

men har faren til han som startet tråden ta en titt her?

Lenke til kommentar
har lest igjennom denne tråden nå, og først vil jeg bare si: genialt bra innleg av simen1 på forrige side, må være det beste innlegget jeg har lest på lang lang tid :)

Tusen takk :yes:

Jeg er egentlig litt imponert over at det er minst en person som gadd å lese hele linnlegget. Fikk forresten akkurat en melding på MSN om en som spurte om jeg hadde et sammendrag av det innlegget.. :!: Du kan trygt si jeg ble litt revet med ja. :blush:

Lenke til kommentar

Jeg tror man kan være enig i at PC-en slik som du beskriver ikke var noe røverkjøp. Derimot er jeg litt spent på hva som konkret var under panseret. Du har så vidt jeg kan se nevnt tre maskinelementer og det er vel egentlig ikke nok grunnlag til å bestemme om dere virkelig har skutt gullfuglen.

Kan ikke trådstarter ta noen skjermbiler med CPU-Z så vi får litt mer info om det som er inni. Og kanskje forteller mer om hva som fulgte med. Jeg har en følelse av at det fulgte med både Office og andre kostbare Microsoft-produkter.

Dermed venter vi i spenning på mer info fra trådstarter :)

Lenke til kommentar

Tusen takk :yes:

Jeg er egentlig litt imponert over at det er minst en person som gadd å lese hele linnlegget. Fikk forresten akkurat en melding på MSN om en som spurte om jeg hadde et sammendrag av det innlegget.. :!: Du kan trygt si jeg ble litt revet med ja. :blush:

sammendrag...lol :p

Lenke til kommentar
Jeg tror man kan være enig i at PC-en slik som du beskriver ikke var noe røverkjøp. Derimot er jeg litt spent på hva som konkret var under panseret. Du har så vidt jeg kan se nevnt tre maskinelementer og det er vel egentlig ikke nok grunnlag til å bestemme om dere virkelig har skutt gullfuglen.

Kan ikke trådstarter ta noen skjermbiler med CPU-Z så vi får litt mer info om det som er inni. Og kanskje forteller mer om hva som fulgte med. Jeg har en følelse av at det fulgte med både Office og andre kostbare Microsoft-produkter.

Dermed venter vi i spenning på mer info fra trådstarter :)

ja software koster jo også en del da ;)

Lenke til kommentar

Faren din er ikke blitt lurt - han har bare gjort en fryktelig dårlig handel.

Hvis han kan komme til en erkjennelse av å ha dr-- på draget, kan han gjøre følgende.

Han må gå til butikken og si at det er et vesentlig avvik mellom forventet ytelse og det selgeren har opplyst. Selv om far ble informert om innholdet i maskinen, påberoper han seg (riktig) å ikke ha teknisk innsikt i faget, og at han derfor var avhengig av å kunne stole på at opplysningene fra selgeren var korekte. Altså - ikke klage på spesifikasjonene, de er opplyst og kjøpt. Ytelsene er det som har en mangel. Og fort dere..

Vær saklige, høflige og fortvilte. Snakk med avdelingslederen eller butikksjefen. Nytter ikke det - ta kontakt med Expert sentralt. Behold fatningen - antyd noe om Forbrukerrådet - se hva som skjer.

Send evt en foresp dit hvis alle andre forsøk strander.

Jaja - man lærer så lenge man har lever..

Endret av javascript
Lenke til kommentar

Bra innlegg av Simen1 på forrige side!

Det er akkurat på grunn av saker som dette jeg ikke har kjøpt datautstyr på andre steder enn nettbutikker de siste 5 åra.

Er forresten ikke bare voksne som kjøper pc på Expert osv. Har en kompis som sverger trofast til Siba :p hehe.. men han har begynnt så smått med netthandel i det siste. Inntrykket hans var at nettbutikkenes solgte dårligere merker osv..

Problemet med netthandel er vel at man blir passe "hekta". Det er hvertfall jeg :roll: Får et lite "kick" av å hente en ny pakke på postkontoret liksom :D Jeg går hvertfall rundt og sier til meg selv hele tiden at alt vil bli mye bedre om jeg bare fikk meg en ny skjerm, ei ny mus eller nytt skjermkort, hehe

Ok, nå sporer jeg litt av temaet merker jeg..

Til slutt: Nettbutikk er inn, og expert er ut

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...