Hayek Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hehe, dere må ikke mobbe Komondoren. Det er en tøff hund! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Jeg skjønner ikke hvordan enkelte kan lure på hvordan kommondoren kan gjøre det bra som beskyttelseshund når folk tidligere i tråden har lagt ut om hvor bra skikket den er til det. Hva med å lese før dere begynner å gjøre narr av kommondoren, som om den ikke er egnet til det den ble skapt for å gjøre? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 .. en styla og frisert bikkje... "Å style" ei bikkje, faktisk. :!: Jeg tror nok at den er en god vakthund, for det er lite som klarer å bite på en hund med såpass mye pels. F.eks. min dvergschnauser (skrives det slik?) har jo en stor bart, fordi det er en rottefangerhund, og da klarer ikke rottene å bite seg fast. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 On-topic, folkens.. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 On-topic, folkens.. Kul kommentar å komme med på off-topic-forumet Det virker bare helt tullete av samboeren hans å være redd for ulven. Ulv er jo normalt sett redd for mennesker. Kommer det en ulv kan man jo bare gi ham et kraftig spark i hodet (uten å påstå at ulv ikke kan være farlig). Og når jeg ser hvor lite hodet på hunden ser ut i forhold til hendene på bildet, slutter jeg meg til at dette må ha vært en liten hund. Ulven ville nok hatt problemer med å ta ned større hunder. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 "Off-topic" forumet har vel mer å gjøre med at samfunn, religion & politikk (som oftest) ikke har noe med PC hardware å gjøre. Dermed off-topic. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Min analytiske konklusjon blir som følger : Hunden har blitt overkjørt av traktoren... hadde han grevet lenge nok hadde han sikkert funnet hele kroppen... "" Etter å ha rota nedi kaldvannet en time fikk jeg tak i noe. Det var huet på bikkja... "" Altså, 1time? De skal klare å peile ned halsbåndet til en liten meter... På en time hadde man jo gravd opp hele tråkket... Er det foresten godt norsk å skrive Huet.? Er de klokkene vanntette.? Eller ble det dyrt for han å ødelegge klokka.? Hilsen Hundevenn. Endret 30. september 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det virker bare helt tullete av samboeren hans å være redd for ulven. Ulv er jo normalt sett redd for mennesker. Jepp. At en ulv angriper mennesker er vel fantastisk sjeldent, og skjer vel kun hvis ulven er utsultet. Og utsultet blir den jo ikke så lenge han forsyner med ferske, deilige vov-vover. Så samboeren ha rnok ikke noe å frykte. Men sånn seriøst, hen er jo rimelig bak mål han fyren der. Ulv hører hjemme i Norsk fauna, og da må man regne med slike episoder. For å si the rett ut: The Great White Hunter got PWND! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ulv er jo normalt sett redd for mennesker. Kommer det en ulv kan man jo bare gi ham et kraftig spark i hodet (uten å påstå at ulv ikke kan være farlig). Hmm, jaja. Hvis ulven bestemmer seg for å angripe deg, kommer den først bort til deg, og lar deg få «første trekk» Ser imidlertid arguementene om at ulv er redd mennesker. Decline: Ifølge den definisjonen er det masse mer som skulle vært i OT-forumet Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 "Off-topic" forumet har vel mer å gjøre med at samfunn, religion & politikk (som oftest) ikke har noe med PC hardware å gjøre. Dermed off-topic. Jada, aldri ta en spøk heller. Vi er alle dødsens alvorlige på hardware-forumet. Hmm, jaja. Hvis ulven bestemmer seg for å angripe deg, kommer den først bort til deg, og lar deg få «første trekk» Tja, tenkte mest på hvis man så at ulven kom fra litt avstand løpende mot deg, da får du kanskje litt tid til å gjøre deg klar til et spark eller noe. Forresten så må den jo faktisk først komme bort til deg, da den til nå ikke har blitt observert mens den bruker noen form for skytevåpen eller andre avstandsangrep. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jada, aldri ta en spøk heller. Vi er alle dødsens alvorlige på hardware-forumet. smile2.gif Jeg blir alltid angrepet når jeg spøker, får ikke lov Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jada, aldri ta en spøk heller. Vi er alle dødsens alvorlige på hardware-forumet. smile2.gif Jeg blir alltid angrepet når jeg spøker, får ikke lov Hehe, kanskje du har en spesiell form for humor som de fleste ikke tar? Vet det ikke, har ikke sett noen av dine spøker... Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 SV går inn for et statlig ulvedepartement. Ca 2000 årsverk. Satser på at ulven skal få akershus+oslo. den "frivliige" evakueringen tar kamerat Åslaug seg av. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 jonmagne, har vel noe med at det kan bli litt sarkastisk Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 En familiehund er mye mer verdt enn en voldelig ulv. Ja, de snille ulvene er mye søtere Herlighet, voldelig ulv? En ulv i vill tilstand er voldelig. Det er ikke riktig å leke "Hitler og Jøde" med ulvene, men om de angriper husdyr fortjener de et skudd i nakken. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 En familiehund er mye mer verdt enn en voldelig ulv. Ja, de snille ulvene er mye søtere Herlighet, voldelig ulv? En ulv i vill tilstand er voldelig. Det er ikke riktig å leke "Hitler og Jøde" med ulvene, men om de angriper husdyr fortjener de et skudd i nakken. Hvorfor det.? Hva er voldelig i dine øyne.? Så huskatten er voldlig fordi den fanger / leker & spiser en mus.? Er ikke mennesket voldelig hele tiden.? Er en tam ulv ikke voldelig.? Ulven følger instingt. Det er et ROVdyr, det har det altid vært.! JÆVLI synd for eieren, å miste et familiemedlem på den måten, men det er en bilulykke også... (Tror fortsatt at dette er langt fra en ulv`s verk..............................) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 En ulv i vill tilstand er voldelig. En ulv i vill tilstand er helt naturlig. Jeg tenker liksom at ordet voldelig brukes om noe som ikke er som det skal, men ulver er da vitterlig ville dyr... Mulig jeg tenker helt feil... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Etter å ha studert litt om hva ulven spiser (http://www.ulv.no/ og http://www.sau.no/) så har jeg konkludert med at ulven hadde bare ufattelig dårlig syn å kunne ikke se forsjell på sau og hund... shit happens. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 En familiehund er mye mer verdt enn en voldelig ulv. Ja, de snille ulvene er mye søtere Herlighet, voldelig ulv? En ulv i vill tilstand er voldelig. Det er ikke riktig å leke "Hitler og Jøde" med ulvene, men om de angriper husdyr fortjener de et skudd i nakken. Hvorfor det.? Hva er voldelig i dine øyne.? Så huskatten er voldlig fordi den fanger / leker & spiser en mus.? Er ikke mennesket voldelig hele tiden.? Er en tam ulv ikke voldelig.? Ulven følger instingt. Det er et ROVdyr, det har det altid vært.! JÆVLI synd for eieren, å miste et familiemedlem på den måten, men det er en bilulykke også... (Tror fortsatt at dette er langt fra en ulv`s verk..............................) Mennesker er altetere, og det har vi alltid vært. Vi har like mye (eller mer) rett til å drepe ulver som de har til å drepe hunder. Hadde vært kult å avle frem en svær pitbullterrier og sendt den etter ulver som er en trussel mot husdyr. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Mennesker er altetere, og det har vi alltid vært. Vi har like mye (eller mer) rett til å drepe ulver som de har til å drepe hunder. Hvem er du til å si hva som er rett eller galt? Hvorfor har mennesket mer rett til å drepe sau enn et menneske? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå