Haraldson Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Og det at dagbladet prøver å høste mer sympati for idioten med å vise frem bilde av det avrevne hodet til hunden, som ble funnet nede i en sølepytt e.l., er også tåpelig. Mener faktisk at jeg hørte noe om dette på NRK P3 i dag tidlig, noe om at det var en slags pressepolicy om å ikke bruke nærbilder i slike saker. Unødvendig å bruke et slikt bilde, absolutt. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Nesten som å se en musikkvideo av Cradle of Filth i grunn. Splatterfest Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Som hundeeier vil jeg si at om dette hadde skjedd mine hunder vet jeg ikke hva jeg hadde gjort i ren desperasjon. Allikevel fungerer det vel slik at ulven pleier å være mer redd for folk enn den er aggressiv, og å passe på bikkja si er noe alle bør gjøre. Det samme gjelder forøvrig sau og andre husdyr; alle bør passe husdyr som er i områder hvor det er fare for dem, som f.eks. sauegjerder som lam kan sette seg fast i e.l. Om man sender sauer ut på beite, krever det ikke mye å se litt til dem heller, og ekstremt mange dør av andre årsaker enn ulv, selv om ulven får skylda for store andeler. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Nå har jeg ikke inngående kjennskap til hvordan ulven jakter, men andre rovdyr pleier iallfall å nedlegge byttet ved å bite dem i halsen. Å rive av hodet på byttet tror jeg derimot ikke er så vanlig. Synes dette både så og hørtes veldig rart ut. Hodet er liksom revet av i en så rett linje at det virker mistenkelig. Så her kommer konspirasjonsteorien min: kan det være slik at en ulvemotstander har tatt livet av bikkja, kappet av hodet, for så å skylde på ulven? Det må jo være en syk, syk mann i så fall. Nei, jeg vet ikke. Synes bare dette virket så rart. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 At et menneske med hagle går løs på en ulv er rått parti, men en ulv på 40-50 kg som angriper en elghund på ca 20 kg er verre. En familiehund er mye mer verdt enn en voldelig ulv. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) En familiehund er mye mer verdt enn en voldelig ulv. Ja, de snille ulvene er mye søtere Herlighet, voldelig ulv? Endret 28. september 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (...) å passe på bikkja si er noe alle bør gjøre. Det samme gjelder forøvrig sau og andre husdyr; alle bør passe husdyr som er i områder hvor det er fare for dem, som f.eks. sauegjerder som lam kan sette seg fast i e.l. Om man sender sauer ut på beite, krever det ikke mye å se litt til dem heller (...) Krever ikke mye? Si meg, har du førstehåndskunnskap om dette eller? Hvis sauer skal holdes noenlunde trygge mens de er på beite i et område med ulv, kreves det 24/7 vakthold. Det sier seg selv. Hjelper ikke å bare "stikke innom" noen ganger for dagen/i uken. Sau vs. ulv = K.O. innen ett minutt. Lenke til kommentar
Hayek Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvorfor tar man ikke i bruk skikkelige vakthunder? Hvis sauebøndene hadde gått til anskaffelse av en komondor( http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1086197371243 :sjekk selv) hver, tror jeg ikke ulven hadde vært noe problem lenger. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Tror nok ulven fremdeles hadde vært et "problem" da ulver er _mye_ sterkere enn hunder. Ulver er også mye bedre trent i å drepe dyr, da dette er noe de må for å overleve. Si meg en hund som kan løpe i 10-12 timer i strekk uten pause? Lenke til kommentar
Hayek Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Det er vel ikke så mange hunder som kan det, men komondoren er laget for å passe på sau mot ulv og andre trusler, som sauetyver. For mer informasjon: http://www.5stardog.com/dog-breeds-komondor.asp Because it is a natural guardian, the komondor is fearless against a threatening enemy. It can even get the better of such beasts like a wolf or bear. The combination of courageousness and devotion make the komondor an excellent guardian of livestock, family, and homes. Endret 29. september 2005 av Hayek Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tror nok ulven fremdeles hadde vært et "problem" da ulver er _mye_ sterkere enn hunder. Ulver er også mye bedre trent i å drepe dyr, da dette er noe de må for å overleve. Si meg en hund som kan løpe i 10-12 timer i strekk uten pause? Det handler ikke først og fremst om hva ulven kunne gjort, men hva den vil gjøre. Ulven er feig og vil holde seg unna dersom det er større dyr til stede. For eksempel er det bønder som lipper ungkviger på beite i samme område som sauene, og dette holder også ulven unna. Selv om ungkviger neppe kan regnes som noen kampmaskin. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det er vel ikke så mange hunder som kan det, men komondoren er laget for å passe på sau mot ulv og andre trusler, som sauetyver. For mer informasjon: http://www.5stardog.com/dog-breeds-komondor.asp Because it is a natural guardian, the komondor is fearless against a threatening enemy. It can even get the better of such beasts like a wolf or bear. The combination of courageousness and devotion make the komondor an excellent guardian of livestock, family, and homes. Hehe, må si jeg tviler litt på en Komondor etter å ha sett bildet av den. Er det ikke enfordel for enhver vakthund at den faktisk kan se! Ellers er det ikke sikkert at store kraftige hunder egner seg like bra til jakt som til "forsvar". Men uansett, moralen i denne historien er: Dersom du vil ta vare på bikkja di så ikke slipp den avgårde på egenhånd langt inn i skogen. At det er "storsamfunnet" sin skyld at bikkja ble tatt av naturen er bare totalt latterlig. Regner med at det er storsamfunnet sin skyld også dersom noen drukner eller blir tatt av ras langt ute i villmarken. La oss gjøre en innsats for å fjerne skumle sjøer,vassdrag,elver og snø!! Lenke til kommentar
Hayek Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Den pelsen er god beskyttelse. Den ser helt far out ut, det er jeg klar over, men den er nok den råeste hunden du kan få tak i. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Man må vel anta at på det bildet så er det snakk om en styla og frisert bikkje, og at etter et par måneder utendørs så ser den ikke akkurat helt slik ut lenger. Men kul var den. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er ikke det sånne sauer som vokser opp i saueflokken og samtidig blir opplært til å forsvare flokken osv..? Uansett, denne styla hunden ville jo ha snubla i sitt eget hår Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Haha, lo så jeg trodde jeg skulle dette av stolen! For en bikkje! http://images.google.com/images?rls=en&q=k...f-8&sa=N&tab=wi På noen av bildene ser den ganske diger ut da. Sikkert bedre enn å ikke ha noe forsvar mot ulven. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Må jo bare digge den bikkja! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er det en fugl? Er det et fly? Nei, det er en mopp! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det må også nevnes at dersom McDonald's kjøpte opp ulven i den hensikt å lage ulveburgere, ville det være i deres interesse å bidra til at bestanden økte i omfang. Bare slik kunne inntektene fra ulveburgere vare over tid. Helt enig. Alle aktører i det private næringsliv er snusfornuftige mennesker som hele tiden tenker langsiktig - hvordan skal de ellers tjene penger? Bare se på de koselige herremennene bak Finance Credit. Eller T5PC for den saks skyld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå