Gå til innhold

hei ka deler trenger eg for å få en server?

Naits_89

Anbefalte innlegg

hei

eh har tenkt å bygge meg en server pc men eg lure på ka deler eg kan få bllig :p !!

under 4000 kr :!: !! trenger eg mye ramm å god prossesor for å bygge en server pc!! :dontgetit: ka prossesor egner seg best for server? kjøling? noen so kan gi noen navn på billige greie deter til en server pc innhold!? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

eh har tenkt å bygge meg en server pc men eg lure på ka deler eg kan få bllig :p !!

under 4000 kr :!: !! trenger eg mye ramm å god prossesor for å bygge en server pc!! :dontgetit: ka prossesor egner seg best for server? kjøling? noen so kan gi noen navn på billige greie deter til en server pc innhold!? :D

Du trenger ikke så brae deler, men hvis du skal bruke den til filserver, så burde du ha en del med diskplass... jeg vil kjøpt fra 500GiB til 1TiB... Men hvis du skal ha SATA disker, må du j+huske å kjøpe hk med SATA kontrollere... Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

I'm kicking myself so hard right now. SKJERP NORSKEN!

Uannsett, www.psdata.no har et bygg-selv opplegg som jeg brukte, min server er:

Intel Celeron 2.8gHz

440GB

512RAM

DVD-brenner

Ati Radeon 9200SE

Og jeg tipper du klarer hoste den opp for under 4000, min kostet 3000 i sin tid, men da med halvparten av spesifikasjonene som jeg har idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...