jaymz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har win xp pro engelsk versjon, men vil nå bytte til xp home på norsk. Kan jeg installere home edition uten å formatere harddisken? Takker for svar Mvh Trond Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 hmm er ikke helt sikker men tror du kan kjøre tp os samtidig! Men husk at du formateret når du legger inn da så hvis du har 2 hd så legg alt du skal ha der! Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Jeg formulerte meg muligens litt dårlig. Jeg skal avinstallere xp pro, og installere xp home. Har kun 1 hd. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 da må du formater for det er ikke mulig å gå fra pro til home bare fra home til pro Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har du fleire partisjonar? Om ikkje kan du vurdere å partisjonere harddisken og lage ein på 10-30GB til Windows. Eg har prøvd å installere ein ny XP-versjon på samme harddisk, det gjekk bra, men kan vel ikkje garantere noko. Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 da må du formater for det er ikke mulig å gå fra pro til home bare fra home til pro Joda, fullt mulig. Har du mye stasj på harddisken, og bare en partisjon, er det en fordel å slippe å måtte formattere. Kjører du FAT32, er det bare å boote på DOS versjonen til Win98se, slette windows, program files og Document and settings mappene. Deretter er det bare å starte opp på xp cd'en og installere. Bruker du NTFS, kan du boote på XP cden, gå i recovery mode og slette de samme mappene. Deretter booter du på CD'en og installerer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du kan òg laste ned Knoppix, ein Linux-distro (elns), som kan boote rett frå CDen og slette det som slettes må før du installerer på nytt. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Takk for svar Har funnet ut at jeg går for formatering likevel. Fant en gammel hd på 10gig som duger til viktige saker og ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå