Gå til innhold

Final Fantasy 3 i Europa?

Bagge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
final fantasy 3 er det samme som er på 6ern

om jeg ikke husker det

har tross alt gått imellom over 25 stk av dem

Nei.

Men Final Fantasy 1,2 og 3 ble aldri utgitt i USA. Så når spillene 4,5 og 6 kom i USA, så fikk de av en eller annen idiotisk grunn navnene 1,2 og 3. :roll:

Final Fantasy 3 skal komme på Nintendo DS, og dette kommer helt sikkert til å bli utgitt i Europa også. ;)

Lenke til kommentar
final fantasy 3 er det samme som er på 6ern

om jeg ikke husker det

har tross alt gått imellom over 25 stk av dem

Jeg snakker om den faktiske Final Fantasy III. Som allerede har blitt nevnt er Final Fantasy III på SNES faktisk Final Fantasy VI.

Nå ble faktisk ikke Final Fantasy III/VI til SNES sluppet i PAL-versjon den heller, i likhet med de fleste andre RPGs på nittitallet. (Final Fantasy-serien, Chrono Trigger, Earthbound, Super Mario RPG osv.)

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på emnet, så er det virkelig synd det du nevner der, at det er mange gode RPG-spill som ikke ble sluppet i Europa. Vi har gått glipp av mye bra.

Heldigvis har de endelig begynt å skjønt det da, at vi europeere også liker RPG-spill (Kanskje har de blitt mer populære her enn før også)

Synes Square har vært flinke nå i det siste, med å endelig gi oss de godbitene vi gikk glipp av på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Final Fantasy 1 er sluppet i USA. Og heter kun Final Fantasy. Final Fantasy II i USA er Final Fantasy IV i Japan og Final Fantasy III i USA er FFVI i Japan.

Og dessuten så har jo alle FF-spillene i den vanlige nummererte serien unntatt FFIII blitt gitt ut her i Europa. Da på Playstation 1 og 2 (ser da bort fra FFXI).

Endret av Egle
Lenke til kommentar
Final Fantasy 1 er sluppet i USA. Og heter kun Final Fantasy. Final Fantasy II i USA er Final Fantasy IV i Japan og Final Fantasy III i USA er FFVI i Japan.

Og dessuten så har jo alle FF-spillene i den vanlige nummererte serien unntatt FFIII blitt gitt ut her i Europa. Da på Playstation 1 og 2 (ser da bort fra FFXI).

FFXI slutter aldri å irritere meg. Ikke fordi de har laget et mmorpg inspirert av FF-verdenene, men fordi de kaller det FF-elleve. Det blir ett avbrudd i serien. Ett hull i spillsamlingen min. (Har ikke mye til overs for mmorpger enten de er laget av square eller blizzard). Hvorfor heter bare ikke spillet FF-online?

On-topic er jo svarene kommet allerede :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...