Gå til innhold

Hva synes DU om Telehor (Tullenor)?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle få ADSL for en stund siden, men det ble ikke noe særlig av. Først fikk vi nytt Internett abb. Så fikk vi enda ett nytt et. Så fikk vi ADSL abb på det første abbonementet, så fikk vi et par nye passord.

Vi fikk en gjør-det-selv ADSL pakke, men de hadde registrert at vi fikk montørpakke.

Så tilslutt etter at vi fikk beskjed at montøren skulle komme enten på tirs,ons eller tors.

Masse kødd fra Telehor, men vi fikk åpna linja til slutt da. Men da fikk vi ikke kontakt med serveren deres.............

Noen som har opplevd noe liknende??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor suger hardt! Jeg har faktisk sagt opp abbonomentet mitt hos dem 3 ganger, men ikke faen om de får det med seg. Hver gang jeg får regning må jeg ringe de å ordne opp i alt..

For ikke å snakke om den agressive dsl utbygginga deres, eller nettleie prisene...

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde samme problemet!

Det som var feilen, var at "Node-adressen" de hadde tasta inn var feil. Dette har med oppkobling mot server fra telenor sin side. Det hadde nemlig sneket seg inn et mellomrom i node-adressen pga. dataguruen deres som trykker AAAALTFOR fort på tastaturet.

På toppen av alt, mente telenor at de måtte grave ny grøft og legge ny kabel. Tenk på hvor dyrt DET ville blitt når bryting av 1m asfalt koster 1000 kroner.... og jeg har ca 300m fra server og inn til huset.

Ta kontakt med "multicase" gjennom telenor og få det fikset.

Foreslå gjerne at de tester fra server om modemet ditt svarer. Svarer det, er det GARANTERT telenor sin feil.

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-11-29 22:59 ]

Lenke til kommentar

Syns Telenor er et råttent selskap. Personlig mener jeg de bevisst prøver å suge den siste pengeslamp ut av alle oss med Telehor ISDN ol. De er bare forferdelig treige til å bygge ut ADSL slik at flere kan få det! Forrige internett regning vi fikk i huset var på 3500,-kr scphenn.. det var for et kvartal med ISDN :mad: Hadde faen meg spart hvis jeg hadde kunnet fått ADSL. Pluss at jeg da hadde brukt linja 24/7.. og at hastigheten hadde tidoblet seg!

Regninga på 3500,-kr resulterte forresten i "internett-forbud" av mutters resten av året. Så sånn er det! Dette innlegget er skrivd på skolen :razz:

Lenke til kommentar

Har sjølv hatt mye trøbbel med telenor adsl, fikk linja klar for enn 3 uker siden, 4 uker etter at den egentlig skulle vært klar, feilen var så klart et h0rene hadde glemt å koble meg om i sentralen der jeg bor. De leverer heller ikke de hastighetene vi betaler for, jeg har 1024kbit inn linje, dvs vil si at jeg burde teoretisk sett skulle hatt 128kb/sec, men nei da, ligger på rundt 100-105kb/sec max.

Eneste postive er at linja ser ut til å være stabil, sjekka på routen og den har en uptime på 521 timer nå.

Lenke til kommentar

De hadde åpna linja inn, men de hadde ikke lagt inn de riktige verdiene på serveren. Så de skulle åpne den før 06.00 onsda. Den ble åpna en dag etter det. For da kom montøren til oss. Den montøren vi ikke skulle ha kom jo da selvsagt til låst dør, og litt etter det så var ADSLn oppe. ENDELIG!!!!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-30 19:29, norpheus skrev:

De hadde åpna linja inn, men de hadde ikke lagt inn de riktige verdiene på serveren. Så de skulle åpne den før 06.00 onsda. Den ble åpna en dag etter det. For da kom montøren til oss. Den montøren vi ikke skulle ha kom jo da selvsagt til låst dør, og litt etter det så var ADSLn oppe. ENDELIG!!!!!!

Ikke klag du da Magnus.. De ringte oss for lenge siden, og tilbød oss ADSL.. Så sa jeg det til deg, og etter en stund sjekka du om det var tilgjengelig på deres nummer, og det var det. Du fikk det innen ett par uker. Men flere måneder etter at de tilbød det til oss, og vi sa ja til det, har vi fortsatt ikke fått det.

De tilbyr oss noe, men har ikke planer å gi det til oss før om flere måneder!! Mens andre, som ikke er tilbudt det, kan gå på internett og bestille det, slik at de får det innen innen ett par uker!! Urettferdig som bare faen!!!!!!

"Mangler abonements-utstyr på sentral" leste jeg på Telehor(IKKE skrivefeil) sida en gang... Hva betyr egnetlig det? At de mangler den bitte lille boksen man setter på veggen hjemme? Eller er det at sentralen ikke er utbygd for å støtte ADSL? Trenger det utbygging? Jeg har lissom litt lyst til å bruke 1,2Ghz'en min i spill på internett før den er helt obsolete.....

BigFish,

Great Ruler,

of The

FISH FIGHTERS!!

[ Denne Melding var redigert av: BigFish på 2001-11-30 19:50 ]

Lenke til kommentar

hehe

jeg bestilte i juli/august fikk ikke før slutten av september.

etter at jeg bestilte dukka det opp gjør det selv pakke, så da byttet jeg selvfølgelig til det, for å spare noen kroner, og få orden på sakene fortere tenkte jeg. men neida, hvis jeg ville ha en gjør det selv pakke, måtte de slette den gamle bestillingen og legge inn en ny. eh, javel? ubrukelig system, men det ville spare meg for ca 500,- og tok bare en 2 uker lengre.

fikk sakene og slang det opp, eneste som manglet var at sentralen og dill dall skulle koble meg opp, hvilket var om ca en uke. da ringer montøren meg, han var kommet for å installere adsl (en uke før oppkobling). han ble like forbauset som meg selvfølgelig, siden ingen hadde gitt ham beskjed om at jeg hadde fått 'gjør det selv' greier istedet.

men men, ikke noe problem, jeg har koblet deg opp og gjort alt istand på sentralen, så det er bare å koble seg opp sa han.

ah, fett...da ordnet det seg raskere, ikke. fikk ikke kontakt. ringte til support, nei var ikke registrert at det skulle aktiviseres før om en uke så det gikk ikke (var sikkert noe script greier). eh javel.

en uke senere funker adsl'en fett...ble aktivisert rett etter midnatt. dagen etter ringer montøren meg igjen. han hadde sett at sakene ikke kom i orden før nå, og lurte på om alt fungerte som det skulle, og var ikke noe mindre oppgitt enn meg over tilstandene. bra oppfølging må jeg si, + til montør, - til administrasjonen.

men, jeg må si meg fornøyd med hastigheten. har 704Kbps ver, men har hatt hastigeter over 1Mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...