Gå til innhold

HP og InfoCare, service og hærverk?


Mortis360

Anbefalte innlegg

Fikk på mandag hjem min HP Pavillion zv5140EA fra service, første jeg ser når jeg pakker den opp er dette!

Den var hel når jeg sendte den inn til reperasjon. De har også byttet skjermen min, som også den nye er "fucka". Når man beveger på laptopen blir to felt på ca 1x3cm på hver sin side av toppen av skjermen helt forvrengt, noe jeg desverre ikke greier å få tatt bilde av. :( Høytalergitteret har også fått seg en bulk, som også jeg ikke får tatt bilde av :( Men har noen bilder av embalasjen som er i samme stand som da jeg sendte den. Bildene finner du her og her.

 

Hva burde jeg gjøre? InfoCare nekter for at det har skjedd der, men hadde det skjedd hos posten hadde vel embalasjen vært skadet også? Den er kjøpt hos Elkjøp, men ble sendt direkte til InfoCare. Dette er er andre gangen den er har vært til reperasjon, første gangen bytta de tastaturet. Hva skal jeg gjøre? Bruker laptopen min aktivt til skolebruk HVER dag! Håper noen kan hjelpe meg straks med hva jeg burde gjøre! (Bildene er i linker)

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt klart noe som må ha skjedd så lenge embalasjen er hel og laptop var pakket forsvarlig i den.

 

Kan jo hende de sendte den fordårlig pakket så den har glidd ut av pakken ved forsendelse og at de har bare har teipet den igjen.

 

Uansett så har du fått igjen en laptop som er værre enn den var før reparasjon.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan tenke meg, er at den har blitt teipet litt dårlig igjen i toppen, dvs der den ble åpnet, og at ved behandling av transportør kan den ha blitt snudd på hode og falt ut, og at de bare har puttet den inn igjen og teipet igjen.

 

Men ikke umulig det er noen uærlige sjeler hos infocare som kan ha forårsaket det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan svare på et par ting og tang her ;)

 

Det ser ut som det var en ganske kjip skade, dersom du mener dette ikke var voldet av deg selv, men mens den var på verksted, må vi(infocare) ta den tilbake på rep. Det går på garanti (om det fortsatt er garanti på den?). Dersom det er transportskade må vi uansett fikse det, men det er mulig vi stiller Posten som ansvarlig.

 

Når det gjelder lang tid på rep av maskiner hos InfoCare, så har det med at salg av Bærbare har eksplodert, og det samme har antall reperasjoner (det er mye vanskeligere for kunder å fikse problemer på pc'en selv, i forhold til en stasjonær). Derfor har InfoCare hatt masse maskiner i kø på verkstedet siden sommeren. Dette skulle være i orden nå, og en kan regne med vanlig tid på reperasjon.

 

 

Merk: Noen butikker sier det bare tar et par dager å reparere maskiner. Dette er fysjom, siden det kommer helt ann på enkelttilfeller. Hvis det er vanskelige deler å få tak i, eller leverandør til InfoCare er tomme, kan maskinen ta en stund å reparere.

 

Når en regner tid på verksted, bør en regne med 2-3 dager postgang hver vei (med mindre man leverer inn maskinen direkte til verkstedet) og ca 5 virkedager på verkstedet. (Hvis det er et enkelt problem).

 

 

Ta kontakt med InfoCare igjen, så skal vi nok få en orden på dette :)

Lenke til kommentar
Har lever inn min pc til infocare 3 ganger nå...

Eneste jeg kan klage på pr dags dato er ufattelige lange reprasjonstider!

Hvilket fabrikat er det på PC'en som du har levert inn til rep?

4997407[/snapback]

 

Dette er en FS Amilo.

Idag har det gått 2 uker og ble lovet av InfoCare selv 5 dager.

 

Leverte den inn pga periodisk blinking i bakgrunnsbelysning i LCD skjerm.

 

3 dager etter levering ringte dem og sa at det tok ytterlige 3 dager pga at de måtte bestille deler

 

2 dager etter de ringte førstegang så sa de "Nå har vi fått delene, men nå lyser ingenting! Vi må sende denne til Oslo som har med Amilo å gjøre."

 

Gikk en uke og jeg ringte dem idag for å høre status, idag har det nøyaktig gått 2 uker. Kundebehandler fant ingenting nytt med det første og etter litt roting fant han ut av at den hadde blitt sendt videre til Kongsvinger. Men der hadde den lagt i en uke og mens jeg hadde han på tråden så hadde en tekniker kvittert at han har startet å se på den...

 

Får la det gå noen dager og se hva som skjer.

Presiserte godt at jeg er svært avhening av maskina da jeg holdt på med prosjekt og ble lovet 5 dager.

Tok kopi av det viktigste men nå som det har gått 2 uker merker jeg at det er mere jeg burde ha... :thumbdown:

Men kom ikke som en bombe at det tok så lang tid...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...