Gå til innhold

Hva synes DU om salg av konto/gull?


Anbefalte innlegg

Referer til denne tråden : http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=476071

 

At Loeve har "snakket" med noen i Blizzard betyr ikke dermed at den han har snakket med har rett. Det er en eller annen sokk i Frankrike som sitter som GM og kanskje ikke har lest seg inn i alle irrgangene som EULA'en representerer.

Tror kanskje advokatene til Blizzard (som har lagd EULA'en) kunne tenke seg en prat med han GM'en til Loeve...

 

Det er jo ikke imot noen norsk lov å selge kontoen sin (eller gull for å holde oss til topic), men Blizzard har rettigheten på sin side til å banne deg hvis det oppdages. Det er tross alt deres server det skjer på!

 

Dette var mest for å fortsette diskusjonen under et topic som kanskje moderatorene tåler.

 

Edit: Fjernet unødvendig vrøvl jeg hadde i starten av innlegget.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Referer til denne tråden : http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=476071

 

Jeg har heller ikke mye sansen får kåremedlimihåret og måten han fremstår her på forumet, men jeg må holde med han i dette tilfellet!

 

At Loeve har "snakket" med noen i Blizzard betyr ikke dermed at den han har snakket med har rett. Det er en eller annen sokk i Frankrike som sitter som GM og kanskje ikke har lest seg inn i alle irrgangene som EULA'en representerer.

Tror kanskje advokatene til Blizzard (som har lagd EULA'en) kunne tenke seg en prat med han GM'en til Loeve...

 

Det er jo ikke imot noen norsk lov å selge kontoen sin (eller gull for å holde oss til topic), men Blizzard har rettigheten på sin side til å banne deg hvis det oppdages. Det er tross alt deres server det skjer på!

 

Dette var mest for å fortsette diskusjonen under et topic som kanskje moderatorene tåler.

Kan du slutte å henge meg ut? Jeg synes ikke hva du eller andre for den saks skyld synes om meg har noe med saken å gjøre.

Endret av kårekårelimihåret
Lenke til kommentar

Sett ut fra disse punktene;

 

1. At det er Blizzard som eier World of Warcraft,

2. At det er Blizzard som har lagt ned suverent mest tid og penger i å utvikle spillet, og

3. At det er Blizzard som bestemmer over sitt eget hjertebarn

 

så synes jeg ikke bare at det er galt at andre skal kunne ta seg friheten til å tjene penger på spillet; jeg synes det er respektløst. Og jeg synes strengt tatt ikke det skulle være nødvendig å gjøre det.

 

Jeg synes det er HELT ok at Blizzard sperrer kontoer til folk som ikke vil rette seg etter reglene de har satt opp. Sammenlikne det med en idrett (for idrett er jo på mange måter et spill); følger du ikke reglene blir du straffet.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Sett ut fra disse punktene;

 

1. At det er Blizzard som eier World of Warcraft,

2. At det er Blizzard som har lagt ned suverent mest tid og penger i å utvikle spillet, og

3. At det er Blizzard som bestemmer over sitt eget hjertebarn

 

så synes jeg ikke bare at det er galt at andre skal kunne ta seg friheten til å tjene penger på spillet; jeg synes det er respektløst. Og jeg synes strengt tatt ikke det skulle være nødvendig å gjøre det.

 

Jeg synes det er HELT ok at Blizzard sperrer kontoer til folk som ikke vil rette seg etter reglene de har satt opp. Sammenlikne det med en idrett (for idrett er jo på mange måter et spill); følger du ikke reglene blir du straffet.

Gode poeng. Kan jo føye til at du ikke har anledning til å spille spillet uten å godta en avtale som sier at salg av gull, items, konto osv. er ulovlig.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke mye sansen får kåremedlimihåret og måten han fremstår her på forumet, men jeg må holde med han i dette tilfellet!

Kan du slutte å henge meg ut? Jeg synes ikke hva du eller andre for den saks skyld synes om meg har noe med saken å gjøre.

...

 

Han har dessuten lov til å ikke ha sansen for deg :)

 

---------------------------------

 

Hvorfor risikere å bli bannet?

Lenke til kommentar
Sett ut fra disse punktene;

 

1. At det er Blizzard som eier World of Warcraft,

2. At det er Blizzard som har lagt ned suverent mest tid og penger i å utvikle spillet, og

3. At det er Blizzard som bestemmer over sitt eget hjertebarn

 

så synes jeg ikke bare at det er galt at andre skal kunne ta seg friheten til å tjene penger på spillet; jeg synes det er respektløst. Og jeg synes strengt tatt ikke det skulle være nødvendig å gjøre det.

 

Jeg synes det er HELT ok at Blizzard sperrer kontoer til folk som ikke vil rette seg etter reglene de har satt opp. Sammenlikne det med en idrett (for idrett er jo på mange måter et spill); følger du ikke reglene blir du straffet.

/nod

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke mye sansen får kåremedlimihåret og måten han fremstår her på forumet, men jeg må holde med han i dette tilfellet!

Kan du slutte å henge meg ut? Jeg synes ikke hva du eller andre for den saks skyld synes om meg har noe med saken å gjøre.

...

 

Han har dessuten lov til å ikke ha sansen for deg :)

 

---------------------------------

 

Hvorfor risikere å bli bannet?

Joda, men hva er poenget med å nevne hvordan han liker meg / liker meg ikke i en helt ny tråd som skal omhandle salg av gull / accounts? Blir litt som å si at du ikke liker pølse i brød når du bestiller deg en biff spør du meg.

Lenke til kommentar
salg av konto = hvorfor ikke? vil ikke tro det er ett særlig stort problem for blizzard. Månedsavgiften får de jo uansett...

 

salg av gull er derimot moralsk forkastelig og bør slås så hardt ned på som mulig.

Nettopp fordi ingen andre skal tjene penger på at de har spilt World of Warcraft. Har du sett prisene halv-gode lvl 60 chars går for?

 

Støtter Blizzard fullt ut på dette punktet.

Lenke til kommentar

Det Blizzard taper økonomisk på salg av kontoer blir nok i den store sammenhengen marginalt, men når man tenker på misnøyen blandt kundene som stadig opplever at andre folk kjøper fordeler så skjønner man at Blizzard vil slå ned på dette. Blizzard lever tross alt av fornøyde kunder.

 

Jeg vet i hvertfall at jeg ikke hadde giddi å betale for å spille et spill hvor folk rundt meg har "juksa" seg til fordeler.

Lenke til kommentar
Jeg vet i hvertfall at jeg ikke hadde giddi å betale for å spille et spill hvor folk rundt meg har "juksa" seg til fordeler.

Vel da har du et problem, jeg vil tørre å påstå at alle MMORPGs har folk som på urettmessig / ulovlig vis har skaffet seg fordeler. Bare på dette forumet er det jo flere som har kjøpt gull.

 

Du kommer aldri unna folk som vil "kjøpe seg" status i spill, det være seg enten kjøpe som i å betale med ekte penger eller andre måter. To gode eksempler er "Fightclubbingen" i Star Wars Galaxies og dette jeg hører om at man lar den andre siden vinne uten å yte motstand i Battlegrounds (WoW).

Endret av kårekårelimihåret
Lenke til kommentar
Jeg har aldri på NOEN som helst måte sagt at jeg synes det er greit å kjøpe gull - tvert imot. Jeg har bare sagt at EULA-en tidligere har hatt et ledd som til dels godkjenner overføring av kontoer til andre personer.

Så det var ikke deg som sa :

 

"Jeg påstår at jeg har rett, fordi jeg tidligere har tatt meg av kjøp av in-game items i mitt navn for en kamerat. Om Blizzard på noe som helst vis har forandret "Terms of Use" siden da, aner jeg ikke, jeg har bare fått som svar at hvis noe skal bytte eier, kreves det at:

 

- Personen sletter spillet fra maskinen sin, og destruerer alle eventuelle kopier.

- Gir person B full kontroll over kontoen.

- Gir person C alt som medfølger spillet ved kjøp."

 

 

Synes du det er stor forskjell på items og gull?

Dine handlinger her viser jo helt klart at du synes det er greit. Regner med du ikke hadde gjort det hvis du ikke syntes det...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Jeg vet i hvertfall at jeg ikke hadde giddi å betale for å spille et spill hvor folk rundt meg har "juksa" seg til fordeler.

Vel da har du et problem, jeg vil tørre å påstå at alle MMORPGs har folk som på urettmessig / ulovlig vis har skaffet seg fordeler. Bare på dette forumet er det jo flere som har kjøpt gull.

Neida jeg har ikke noe problem enda, men hvis jeg noen gang merker at WoW opplevelsen min blir forringet av at folk rundt meg har kjøpt fordeler, ja da slutter jeg. Værre er det ikke.

Lenke til kommentar

Blizzard har kopirettigheter på World of Warcraft, dvs. at alt i World of Warcraft tilhører dem. Leier jeg en sjokolade av noen og selger den er jeg slem. Leier jeg en bil, selger den og flykter til Andøya så er jeg en skurk. Jeg for min del ville ikke kjøpe gull for ekte penger, for min del så blir det omtrent som aimbot i Counter-Strike. Man skaffer seg en fordel ovenfor andre spillere, rett og slett... Men det er dog mitt synspunkt bare :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...