diss Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Heisann! Omsider kom tiden da også jeg gikk til anskaffelse av Battlefield 2. Spent som jeg var, installerte jeg det og begynte å spille, men fikk sjokk av å se hvor dårlig det gikk på maskinen! Det hakket, og var nesten umulig å spille! Nå mener jeg selv maskinen skulle takle dette spillet greit, så jeg har ikke anelse om hvorfor dette skjer? Specs er: Abit NF7-S v2.0 Hovedkort AMD Barton 2500XP @ 2,3ghz 1,5 gb pc3200 ddr ram POV Geforce 6800 GT Win XP Har prøvd å sette AA og AF på null, og satt grafikk instillingene på medium på alt inne i spillet, da går det rimelig greit, men henger seg når det skjer mye, og grafikken er så som så, jeg kjøpte jo 6800 GT for å få litt "eyecandy". Er maskinen for dårlig, eller er det noe annet som kan være problemet? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har du sjekket temperaturen på CPU / GPU mens du spiller? Det kan være at du ikke har god nok kjøling når prosessoren blir belastet hardt. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Din maskin er mer en god nok for Battlefield 2. Jeg kjører BF2 på High/Medium 1024 med ett x700pro som er et dårligere kort en 6800gt. Prøv og avinstaller og reinstaller driverne. Sjekk også temperatur på skjermkortet og CPU. Lenke til kommentar
diss Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hei og hopp! Takker for svar så langt! Sjekket kjøling på både CPU og GPU, under en lang økt med spilling og CPU stresstest. Cpu temp kommer opp i max 48 grader Celsius, mens tempen på GPU kommer opp i max 67 grader. Disse tempene er jo ikke superlave, men de er jo slett ikke ille heller? Kjørte nettopp en "rens" i registeret, med "Tweak Now Reg Cleaner" uten at det hjalp. Installerte siste skjermkort driverene også, hjalp ingenting. Dette er kjipe greier, er eneste utvei en "fresh install" av XP ? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Cpu temp kommer opp i max 48 grader Celsius, mens tempen på GPU kommer opp i max 67 grader. Disse tempene er jo ikke superlave, men de er jo slett ikke ille heller? Høres ikke ut som det er dette som er problemet nei. Jeg tror 6800GT trekker ganske mye strøm. Har du en kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) god nåkk strømforskyning trenger du for detta spillet azz;)cpu'en er faktisk ikke så veldig bra for BF2 altså...du bør skaffe AMD Athlon 64 elr pentium 4..men grafikkortet holder i masse. Det eneste annen jeg kan tenke er varme, kanskje du skal lufte litt bedre i rommet elr at det kan være sånn at driverne dine er F*****KA, elr at du har virus;) altså at det henger seg, da sikter det til dårlige drivere, å kanskje XP....kanskej du trenger en fresh install ja. last ned alt mulig drivere for BF2 også, gå innpå mappen der du installere, der skal det ligge en link, tror jeg nå Endret 28. september 2005 av santana89 Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 tror nesten at det er prosessoren din som sliter jeg...en kompis av meg har 9800 pro.... intel 2.8 GHz og 1024 MB croshair value s og det funker fint på den ...e litt clock på dne då ...kjører vel på 3.4 GHz Lenke til kommentar
diss Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hei og takk for svar så langt. Virus og Spy/adware er det ikke, det er trygt å si. Strømforsyningen er det nok heller ikke, da jeg har en Enermax 600w gående i maskinen. Jeg sliter med å finne ut hva det er, tror nok jeg henger meg på at det er enten prosessor som er litt treg, eller at jeg rett og slett trenger en "fresh" install på XP, det er tross alt gått et par år siden jeg installerte det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå