dice1337 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Har hatt pc'n i snart 4 måneder og den har funket helt fint uten noen problemer. AMD64 3000+ 2x 512MB Kingston ValueR MSI K8N NEO3-F, nForce4-4x,Socket-754 ATX, S-ATA/ATA, GbLAN, DDR, AGR/PCI-Ex16 Gainward Geforce 6600GT 256MB PCIe 160GB Western Digital IDE 400W strømforsyning som fulgte med kabinettet (link) Formaterte harddisken og skulle til å installere windows xp pro men så dukker det opp en blåskjerm med en gang windowsinstallasjonen starter. Jeg har prøvd win xp home og win xp pro fra 4 forskjellig cd'er, samtlige orginale. Har formatert harddisken flere ganger men det samme skjer uansett. Dette er ikke første gang jeg har formatert den og det har funket fint før. Alt hardware er sjekket for feil og de er i orden. Kan dette ha noe med BIOSen å gjøre? Skal jeg installere den nyste BIOSen for kortet mitt? Om det kan være løsningen hadde jeg blitt glad om noen fortalte meg akuratt hvordan man booter opp en diskett med bios og får lagt det inn Endret 28. september 2005 av dice1337 Lenke til kommentar
dice1337 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Nå har det skjedd noe rart. Når jeg prøver å skru på maskinen starter den men skjermen viser kun "no signal", har prøvd to forskjellige skjermer, to forskjellige skjermkabler både analog og digital og to forskjellige grafikkort, hva faen kan forårsake dette? Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 tenkte eg skulle svare på det første blåskjerm problemet ditt eg hadde et ASUS P4C 800-E deluxe kor med samme problem..... du må bare resette cmos eller ihvertfal fjerne clock osv inne i bios....bare sett det til gennoppta frabikkinstillinger elns men det letteste ville bare vert å cleare cmos når det gjelder det at det kommer no signal på skjermen din så kan det vere at ramen din e litt fucked ...har hatt det problemet sjør og mange av kompisene mine som har hatt det og ^_^ prøv å bytte ram brikke og se om deg hjelper Lenke til kommentar
dice1337 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 takker, skal teste rammen og se om det funker Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg husker en gang jeg trodde jeg kjørte maskinen uten ram, fant en rambrikke under harddisken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå