svaggen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har ein PC her med eit Hovedkort som heter Asus P5GPL, samt eit Sapphire Raedon X700 Pro 256 MB Skjermkort. 1 GB Ram, 480w PSU. Windows Xp er innstalert. Når maskinen har vert avskrudd ei stund, så starter den opp og skjermen slår seg fint på, men dersom eg restarter maskinen, så får eg ikkje skjermen på. Må prøve mange ganger for å få det til... Har oppdaert drivere, Bios... Temp i kabinettet er ca 35 grader, CPU ligger på 55 grader. Vifta på skjermkortet er ok. Eg snakka med komplett, dei hadde ikkje høyrt om dette før, ba meg prøve ein anna skjerm, det er gjort, det er likt uansett skjerm, problemet er der. Dei sa at det sansynligvis var noko galt med hovedkortet, så eg kunne sende inn både skjermkort og HK.... Så før eg sender det inn, tenkte eg at det kanskje var noen som har opplevde samme problem, eller kanskje til og med eg får eit råd som hjelper meg å finne ut kva det er??? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 var litt høy temp.. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 tempen var høy ja...prøv open case og se da.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 CPU'en tåler mye høyere temperatur før den blir ustabil, så det er nok neppe problemet. Problemet kan ha flere grunner, hvilket merke er strømforsyningen din? Hadde et lignende problem selv, da var det en 12v ledning som låg og kortslutta til jord (borti metallet på kabinettet). Ellers er det sannsynlig at det er HK det er noe galt med. Lenke til kommentar
svaggen Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Har prøvd å ha kabinettet åpent. Har funnet ut så pass at når eg kjøler skjermkortet ned, så starter pc som den skal. jaja, me får sende det in å sjå kva dei finn ut. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Prøv å ta ut skjermkort og blås nedi "slotten" sett skjermkortet i igjen, kan være noe så enkelt som kontaktproblemer (om du har flaks).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå