bureaucrator Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) To spørsmål om vifter i Antec Sonata 2: 1. Slik jeg har forstått, går det an å sette inn en ekstra vifte i Antec Sonata 2-kabinettet. Jeg har fjernet frontdekselet, men jeg kan ikke se at det er noe sted å plassere en vifte til. Jeg har kjøpt en stillegående Papst-vifte på 12 cm. Noen som vet hvor denne vifta kan settes? 2. Kabinettvifta er festet med en type hvite, halvt gjennomsiktige gummibolter, som jeg ikke kan forestille meg kan tas ut uten å klippes over. Går det an? Hvis ikke, kan man få kjøpt nye slike noe sted? (Det fulgte med samme bolter til Papst-vifta, men hvis jeg setter innPapst-vifta og finner ut at den kjøler for lite, må jeg sette inn den som fulgte med igjen, og da har jeg i såfall ingen bolter igjen.) Edit: skrivefeil. Endret 28. september 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
RuzmazH Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg kjøpte nettop Sonata II selv, og jeg mener å huske at det er med noen sånne gummibolter i en pose som fulgte med kabinettet. frontvifta har ikke jeg peil på :S har ikke skjekka det ut ennå heller, er god nok kjøling for mitt system som det er nå. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Jeg fant den. Skal bare gjøre deg oppmerksom på at Sonata blir ekstremt varm foran, der hvor harddiskene ligger, og at dette også forplanter seg bakover mot systemet, sålenge du bruker bare en vifte. Kjøpe en stillegående Papst-vifte og festet den i hullene bakenfor harddisk-hyllene. Altså inn mot systemet. Bruker gummipropper som tres gjennom hullene. Nå er systemet mitt betraktelig kaldere. Har pasdsiv kjøling på Asus A8N, så det trengtes Lenke til kommentar
Max Mekker Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan er støynivået til PSUen som følger med kabinettet? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg kan ikke svare helt sikkert, siden jeg har andre ting som bråker mer. Men kan si at jeg tror den er svært stille. Den består egentlig av to vifter, hvor bare den ene innerste som regel er på. Har riktignok ikke stirret så mye bak der, men dette er mitt inntrykk. Kabinettvifta, derimot, bråker en hel del når den skrus opp til 2 eller 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå