Aldrack Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Lurer fælt på om dette kan være hodetelefonen for meg. Er det noen som kjenner til denne modellen og eventuelt kan skrive noen kritiske setninger? Finner heller ikke denne modellen i prisguiden, kanskje noen vet hvor jeg kan kjøpe den? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Jeg lånte en slik av en kompis en gang, og den låter faktisk meget bra. Lydbildet er direkte og relativt trangt, men den fysiske størrelsen tatt i betraktning, så er dette bra lyd. Suveren til bærbart stuff. Den demper imponerende godt også. Til å begynne med klemmer den ganske hardt i mot skallen, men den tåler helt fint å bli strukket ut. Det går an å få kjøpt velurputer til den også. Siden dette er i proff-serien til Sennheiser, finner du den oftest i butikker som har instrumenter og diverse stæsj til studiobruk. Men jeg ser også at HPX.no har denne på web'en sin. Edit: Jeg kom på at det ligger masse erfaringer og meninger om HD 25-1 på www.headfi.com. Tror du må være registrert for å søke i forumet, men det er det verdt. Endret 28. september 2005 av JensL Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Du er tydeligvis en bereist mann i hodetelefon verden JensL! Takker for nok en gang for gode tips! Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Jeg skal forresten erstatte den med Ultrasone hifi550 som jeg syntes ble for stor til bærbar bruk. Har du noen meninger om ulikhetene mellom disse parene? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg skal forresten erstatte den med Ultrasone hifi550 som jeg syntes ble for stor til bærbar bruk. Har du noen meninger om ulikhetene mellom disse parene? Ulikhetene mellom disse to, bortsett fra størrelsen, er nok selve presentasjonen av lyden. Ultrasone har et ganske stort lydbilde med en heftig, men litt småslapp, bassrespons. HD25-1 er mer direkte og intens, man kan plukke fram flere detaljer i Sennheiseren. Skal visst ikke være så ulikt enkelte Grado-modeller. Personlig er jeg litt mer fan av store, diffuse lydbilder, som f.eks. Beyerdynamic ofte har, men dette er store hodetelefoner. Til bærbart bruk er Ultrasone'en ganske klumpete, ja. Spesielt hodebøyla er tung og svær. Sånn sett er HD25-1 mye bedre, men Ultrasone'en er mer behagelig siden putene ikke toucher ørebrusken. Det er bare å se på fotballsendingene til NRK og TV2, da bruker de veldig ofte headsett-varianten av HD25-1. Liten nok, og svært solid konstruert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå