coldness Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Hei. Er det vanskelig å bytte prosessorer i berbar pc'er. Har en jeg har lyst å oppgradere, men har ikke lyst å "eksperiementere". Noen som vet om linker til sider der det står litt om dette? Endret 28. september 2005 av coldness Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Tja, det går jo an. Bare å skru den opp og ta ut prosessoren. Men du mister jo all garanti og slikt om du gjør det. Er vel egentlig ikke verdt det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hva type CPU sitter den maskinen du har nå? Ved en evnt oppgradering må du være sikker på at hovedkortet i den støtter den nye hastigheten, og at kjøleløsningen er god nok. Lenke til kommentar
havar Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg slenger meg på denne, for å unngå en ny tråd med samme tema. Jeg har en HP med Pentium M 1.3, og vurderer det samme som trådstarter. Jeg kunne godt tenk meg å oppgradere litt... I likhet med trådstarter er jeg usikker på hvordan dette eventuelt gjøres, hva må man passe på osv. Jeg ser at dette med kjøling og HK support er nevnt, men jeg vet ikke riktig hvor/hvordan jeg skal finne ut av dette. Stasjonære maskiner har jeg pellet fra hverandre, og kleiset i hop igjen oftere enn jeg har tall på, men bærbare.., det blir noe annet..? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 For det første så bør man nevne hva slags pc og modell man har, da vil det bli lettere for oss andre her å hjelpe dere. Havar: Det skal gå greit å bytte, men som på mange HP maskiner så er det ganske mye som må fjernes før man kommer inn der prosessoren ligger. På mange av HPs modeller så må man skru mye, og skjermen må også fjernes i enkelte tilfeller. Om du orker det så er det bare å sette igang. Men du bør kanskje nevne som jeg skrev litt lenger opp, hva slags modell din pc er. Lenke til kommentar
havar Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Thanx Eulogy! Min PC er en nc6000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå