Gå til innhold

Tilpasse skrivebordet til brukerne

mikaelt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkleste måte er å legge alle ikonene i "all users" i documents and settings.

Der ligger det en mappe som heter "desktop" der du legger ikonene.

Du kan også bruke Folder redirection i Group Policy sånn at skrivebordet blir redirected til et delt område på serveren der ikonene ligger.

Edit: Leif

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å legge de i All users - desktop, men det gikk ikke... Mulig det er fordi det andre du sier at den er redirected til en annen mappe.. Det er nemlig ikke jeg som har satt opp serveren, jeg skal bare installere ny, der det gamle blir overført.

Lenke til kommentar

Pass på at du redigerer den rette policyen. Jeg regner med at han som satte opp serveren installerte Group Policy Management som gjør det mye enklere å sette opp og redigere policyer. I den kan du bruke result wizard som ligger helt nederst til venstre i kolonnen rett under alle policyene. Men wizarden kan du sjekke en bruker for hvilke policyer som gjelder for den brukeren og da ser du akkurat hvilken group policy som redirecter skrivebordet.

Når du da vet det kan du redigere den policyen. Om du ikke får til å redigere noe, er det mest sannsynligvis ikke administrator du er logget inn med eller noe. Eller kanskje det er satt opp andre restriksjoner på den policyen.

Her er litt annen GOD info om folder redirection! Siden er også foråvrig meget bra til å lære ting og tang om 2003 Server så ikke alt virker helt håpløst! :thumbup:

http://www.windowsnetworking.com/articles_...erver-2003.html

Oppdater tråden her da om du finner ut noe vittugt! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...