Gå til innhold

Remake av klassikere

Anbefalte innlegg

Remakes ja.. Måtte jo bli UFO det.. Sammen med et bil spill.. *Fått hjernteppe* Du kan hvertfall kjøpe nye deler til bilen din og trimme den noe så sykt. Det er liksom gode gamle biler fra '50-70'-tallet.

Det sammen med den feteste bil grafikk ever hadde vært helt rått! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UFO enemy Unknown såklarT!

Jeg ble glad når jeg så at en etterkommer var på vei, men jeg ble skuffa da jeg så screenshots av det stygge ekstra lowpoly omerådet med stygge lavoppløsige teksturer (noen av dem så ut som et jpeg komprimert noise filter i photoshop), og nesten deprimert når jeg leste et preview av det, så ut som sørgelige greier... tviler på at den klarer å ha like god spillbarhet som 1'ern, de har vist strippet spillet for strategi elementer og gjort det mer step-by-step og enklere for barna fikk jeg inntrykk av.

En ting som kunne ha vært kult om de hadde beholdt strategi delen og forbedret den, og kanskje hatt brettene random generert men at de hadde vært i første person og ghost recon type spillbarhet(med doom3 grafikkmotor) og avp2 atmosfære.

Spillet kommer også ut neste år og anbefalt maskin er 600MHz... virker ikke for meg som de satser det helt store på greia, lavbudsjett opplegg deluxe!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 01:09, Cappo skrev:

Sammen med et bil spill.. *Fått hjernteppe* Du kan hvertfall kjøpe nye deler til bilen din og trimme den noe så sykt. Det er liksom gode gamle biler fra '50-70'-tallet.

Du snakker om Streetrod!

Dritkult spill, spesielt når du fikk mekka bilen opp noe sinnsykt og kjørte road-race med bilen som innsats. :smile:

Heftig å sett det med moderne innpakning og med moderne biler, samt multiplayer...

Trimme opp bilen, sette inn nitro, skru på neonlysa :wink:

Fast and the Furious anyone? :lol:

--- Cybermantix ---

"If it works, overclock it, But Don't Fuck it up!"

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-08-27 08:45 ]

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på Oil Imperium, Ports of Call og Oslo Børs (C64).

Men jeg kom på et spill som var helt rått for min del den gang. Tror det het Dogs of war eller noe sånt. Mange herlige våpen.

Ellers er Syndicate noe jeg tror kunne blitt modernisert med suksess.

Alle husker vel også Pole Position til C64... Den tiden kunne jeg melodien på alle nasjonalsangene, med Winter- og Summer Games. Også var det vel noe som het World Games. Stupe fra klippe og trikse med ball. Det var tider :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 19:44, klorin skrev:

Elite er det spillet jeg har spilt mest noensinne..

Noen som vet om noe lignende spill til PC i dag???

Var så kult og bygge seg ved å kjøpe nye skip, lasere osv.. smugle ting og tang og handle og selge varer for å tjene penger.. Jeg syns ikke den frontier greia ble helt det samme.

Det finnes massevis av mer eller mindre ferdige remakes av Elite.

En fin er JJFFE. Dette er en windows-port av Frontier First Encounters (Elite 2). http://www.jaj22.demon.co.uk/

Også kan du sjekke alt.fan.elite. Der er diskusjonene rundt Elite fremdeles aktive. :grin:

Lenke til kommentar

Elite 2 var utrolig digg (på amiga) ja, men også utrolig vanskelig å finne ut av uten manual :razz:

Husker enda introen med de 2 skipene som jaget mitt skip..når de flyr helt inntil det gigantiske frakteskipet..så den 200 ganger sikkert bare for å imponere kompiser som var på besøk.

Men jeg fikk draget på det etter noe testing av tastatur-funksjoner (q w e r t y u i o osv. og se hva som skjer)..Hadde vært litt artig å se det igjen i full 3d-gfx ala Freespace 2. Men det er sikkert flere helt nye Elite-aktige spill under utvikling uansett. En er visst MMORPG også. Kommer ikke på navn, gidder ikke bla gjennom alle PCGamer-bladene mine heller.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-31 05:41 ]

Lenke til kommentar

Ufo, uten tvil. En klassiker uten like. Fantastisk moro. Incubation også, selv om det ikke behøver en remake like mye, nyter fortsatt hotseat-spillinga der.

I og med at Master of Orion 3 ikke har hotseat støtte, kunne jeg tenkt meg en litt mer balansert remake av Master of Orion 2. I tillegg kommer selvsagt spill som Chrono Trigger, FF3 og A link to the Past.

Ah! Spill var bedre før i tiden.

Jon Are Dahl

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-08-31 07:19 ]

Lenke til kommentar

Så noen nevne Rick Dangerous her. Det var jo kanon!

Noen som spilte "PP Hammer" da??

Ellers hadde en remake av Pirates, Wings og Stunts vært supert spør du meg.

Til deg som spurte om Larry. Det finnes en remake av Larry 1 iallefall. Jeg har den :smile:

Lenke til kommentar

Bare for moro skyld: Space Invaders (Arcade), Q-Bert (C64), Props (C64), Hover Bovver (C64), Zool (Amiga), Road Rash (Amiga), James Pond - Robocod (Amiga), Bomberman (Amiga), Jurassic Park (NES). 100% ren spilleglede i alle sammen såvidt jeg husker. :smile:

"Strip Poker" og uforglemmelige "Elvira - Mistress Of The Dark" (C64) og "Leisure Suit Larry" (Amiga/PC) bør jo selvfølgelig komme ut i "XXX/ Adults /Over 18 Only" 3D-smell-&-touch-o-vision versjon. :lol:

(Har forresten "Leisure Suit Larry 1-2-3-5-6 Collector's Edition" for PC :smile: )

Lenke til kommentar

Non som huser Midwinter? (Amiga) Dem lager ikke sånna spell lengre :sad:

Alt har blitt survival horror. Jeg syntes bare survival i seg selv var ganske kult jeg! I Midwinter skulle man ta seg rundt på en diger snøkledd øy for å verve medlemmer til en motstandsbevegelse for å stoppe de slemme folka som hadde invadert øya. Man kunne kjøre ski, hanglider, snowcat, etc. etc. rundt i det (da) enorme landskapet. Det var fett mann...

Har kommet over et nytt survival spill, Zettai Zetsumei Toshi. Det kommer til PS2 i Japan, men det spørs jo om det kommer hit da. Dessuten ser det litt mer Ico ut enn årntli Survival sånn som jeg husker det fra bla. The Lost Patrol.

Noen som har samme interressen for survival som meg? Jeg er vel bare en gammal lonely freak, men det hadde vært gøy å lage en ny dedikert tråd.

Jo... Kom på et par spill til som fortjener remake:

Infestation

Damocles

Begge på Amiga

Lenke til kommentar

En som nevnte Colonization. Det spillet ga meg MANGE timer (om ikke dager :grin: ) med glede.

Men spill jeg helt klart ønsker å se i ny versjon er de gamle Sierra klassikerne: Space Quest, Quest For Glory, Kings Quest, Police Quest, Gabriel Knight.

For ikke å nevne Larry, spillverdenets svar på Al Bundy :grin:

Gode adventure spill finnes ikke lenger (Finnes knapt adventure spill i det hele tatt :smile: )

Lenke til kommentar

Hehe remaken av larry 1 ja! den er tøff men det er en miss med den!

Det er at man styrer med musa og trykker på slike teite knapper i stedet for a skrive det han skal gjøre! da blei noe av poenget med larry borte synes jeg! er bare larry 1 - 3 som er tøffe

Og remake av jumping jackson skulle gjort seg,

Dogs of war og.. det var saker det!

Og north and south!

åsså konge fotballspillet.. kick off!

Lenke til kommentar

Mange fete spill her. Kom på et par til:

Powermonger(Amiga)

Deuteros(Amiga)

Dessuten synes jeg at det burde lages et spill (husker ikke hva det heter, men man kjørte små Matel lekebiler rundt på forskjellige steder i hus, kjøkken osv. Tror det det var til PS)men jeg savnet å sitte inni bilene. Det hadde vært kult.

Gleder meg til nye stunts!

Lenke til kommentar

FinalFantasy IV til VI hadde vært genialt å laget remakes av historiene og gameplayet er veldig bra, det eneste som skranter er grafikken.

Sam & Max er tross alt yndlings-klassikeren min, men det er ikke noen vits i å lage remake, grafikken og lyden er bra slik den er :smile:

Chronotrigger hadde vært sinnsykt rått.

Syndicate hadde vært morro og sett som remake, spørs bare hvordan de hadde bygd det opp.

Jeg klarer ikke bestemme meg her jeg..

Mange spill som det bør lages _oppfølgere_ til ihvertfall..

Lenke til kommentar

Den 2002-08-23 13:26, marSwin skrev:

har dei fleste av dei amiga spilla som er nevnt her på pc, vel å merke amiga-emulator (WINUAE) :smile:

----------------------------------------------------

Heh, bare de tøffe folka overfører adf spillene tilbake til Amiga og spiller de der :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Erad på 2002-09-06 03:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...