Oleway Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Glint, begrunn uttalelsene dine smarten. Regner med det var ironi. Edit: Ah. Kom noen ytterst få sekunder etter Glint selv. Endret 28. september 2005 av Oleway Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Radaren min funker som oftest ja. Men, det er da mange metallfolk her i Norge...eller en del da... Norsk Black Metal vettu. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Radaren min funker som oftest ja.Men, det er da mange metallfolk her i Norge...eller en del da... Norsk Black Metal vettu. Og dette slår ikke ut på selvmordsstatistikken fordi...? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Glint, hvorfor skulle det ha noe med selvmordsstatistikken å gjøre... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Jaja, jeg tenkte jeg skulle la deg få æren, men; Tilfeldig skroting: "Black metal har delvis skylden for dette!!1" /me: "Bullshit. Man blir ikke suicidal/deprimert av å høre på ekstrem metal." Mediene: "Hei, la oss spille på folks frykt for black metal likevel...igjen!" EOD Endret 28. september 2005 av Glint Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Er det noe som hadde gjort meg suicidal, måtte det være om jeg hørte på gammal-dans spilt på blokkfløyte og slurva. Jeg gleder meg til den dagen jeg ser så mye som ett eneste holdbart argument for at metallen påvirker folk til å bli suicidale. Kanskje jeg er immun og ikke merker metallens innflytelse, fordi jeg også liker klassisk, blues, jazz osv.. ? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvem er det som har sagt at metallen påvirker folk til å bli suicidale? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det er folk som sier det direkte, men som oftest er det jo indirekte. "Pia tok livet sitt, hvorfor i all verden skulle en så liten skjønn pike gjøre det? Men så hørte hun jo da på metall og gikk i svarte klær da..." Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Det er folk som sier det direkte, men som oftest er det jo indirekte. "Pia tok livet sitt, hvorfor i all verden skulle en så liten skjønn pike gjøre det? Men så hørte hun jo da på metall og gikk i svarte klær da..." de sier også at begge brukte mye sminke og at de var venner. Jeg synes du vrenger på artikkelen med å sette opp gåseøyne på noe som ikke er sitat Hun ble venner med Marion den første dagen. De kledde seg likt, alltid i svart, brukte mye sminke og likte den samme musikken - Marilyn Manson, goth rock, metal ... Marion sa at Virginie var den eneste som forsto henne, forteller Manon på 14. Endret 28. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 de sier også at begge brukte mye sminke og at de var venner Og det skulle være større grunn for å tro at de mener sminke og venner fører til økt sjanse for selvmord? Jeg synes du vrenger på artikkelen med å sette opp gåseøyne på noe som ikke er sitat Jeg refererte ikke til artikkelen i det hele tatt, kom bare med et fiktivt eksempel tatt fra løse luften for å illustrere det. Det er nok ikke første gang rock -og metall band får skylden for slikt. Manson, Slayer, Slipknot... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Og det skulle være større grunn for å tro at de mener sminke og venner fører til økt sjanse for selvmord? jeg mener at ingen av personkaraterestikkene skal tolkes som grunnen til selvmordet. Det er helt vanlig å beskrive en person i en artikkel. Om det i en artikkel står at kongen har lite hår så er det ikke normalt å tolke det som at kongen er konge fordi han har lite hår. Jeg refererte ikke til artikkelen i det hele tatt, kom bare med et fiktivt eksempel tatt fra løse luften for å illustrere det. Det er nok ikke første gang rock -og metall band får skylden for slikt. Manson, Slayer, Slipknot... Nei, men det er et ledende eksempel som du lager. Det er så likt artikkelen at man tror at det er en sammenheng, men samtidig så konstruert at det ikke kan brukes som et godt eksempel. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg husker når vi diskuterte FrP og "innvandring og kriminalitet" og en viss forside på et lite hefte, og hvor mye enkelte da kjempet for at vi skulle tolke i hue og ræva (unnskyld språkbruken). Nå skal man derimot ikke trekke noen konklusjoner. Slik jeg ser det her, er det flere som har uttalt seg i saken for å si "de var normale, men kanskje litt gothete" e.l. og samtidig trekker man frem sminke, musikksmak osv. Jeg vet ikke hva det er ment som, men jeg vet at store andeler av den gjenlevende kristne befolkning i norge vil oppfatte det som om musikken ødela livene deres. Selv velger jeg å se på det som en beskrivelse av jentene, som et slags siste ord (påkrevet av høflighetsårsaker). Anyways, ethvert oppegående menneske vil nok fort innse at det neppe er musikken som har den største innvirkningskraften her, og at det bare var for å illustrere hva slags mennesker de var. (Hmm... hvor lenge går det før noen forviller seg inn fra SO4 eller liknende og skriker "EMO!! ÆRSJ!1 ?) Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvem er det som har sagt at metallen påvirker folk til å bli suicidale? Media? Jeg hører en del på ekstrem metal, men er ikke suicidal av den grunn. Går ikke i sorte klær, har langt hår og maler meg hvit i ansiktet. Så, jeg kan ikke akkurat si at jeg blir påvirket av musikken. Jeg simpelthen bare liker den. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvem er det som har sagt at metallen påvirker folk til å bli suicidale? Media? Jeg hører en del på ekstrem metal, men er ikke suicidal av den grunn. Går ikke i sorte klær, har langt hår og maler meg hvit i ansiktet. Så, jeg kan ikke akkurat si at jeg blir påvirket av musikken. Jeg simpelthen bare liker den. Det er nettopp det. Sånn jeg ser det så mener alle at metallmusikk ikke gjør en suicidal og det blir derfor unødvendig at alle skal si at de ikke blir suiscidale av metallmusikk Lenke til kommentar
T.L Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det er vel heller slik at hvis man er suicidal tiltrekkes man av gothermusikk, enn at man blir suicidal av å høre på gothermusikk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det er da ingen her som skylder på musikken. Den nevnes, og er relevant fordi mange hengehuer og potensielle selvmordskandidater tiltrekkes av Goth og Manson. Hva kaller man forresten en Goth'er under 160? Smågoth. Oh my GOTH! Youre right! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det er vel heller slik at hvis man er suicidal tiltrekkes man av gothermusikk, enn at man blir suicidal av å høre på gothermusikk. Goth poeng. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 T.L: Det er et meget godt poeng. Har nok mye med at hvis man er utenfor og deprimert, så har man alltid et goth-miljø å gå til. Men det er så absolutt ikke musikken som tar livet av de deprimerte godt-folkene, det er nok heller et miljø og en omgangskrets som har et usunt forhold til døden og ofte okkulte ting. Og kutt den "smågoth"-vitsen nå, vær så snill! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Greia er jo at de suicidale føler en støtte av å høre på mørk musikk. Er det noe sjokk? Har selv en kompis som har vokst opp i en bygd, foreldrene er godt over 70 og han fant ut at han var homo! Og tente på eldre menn! Han ble logisk nok suicidal og hørte ikke på annet enn Nick Cave and the bad seeds i flere år. De føler en støtte av å høre på mørk musikk og kan på en måte kjenne seg igjen i disse miljøene. Men betyr jo ikke at det er musikken og miljøene som gjør dem deppa og suicidale! Endret 3. oktober 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 De føler en støtte av å høre på mørk musikk og kan på en måte kjenne seg igjen i disse miljøene. Men betyr jo ikke at det er musikken og miljøene som gjør dem deppa og suicidale! Det blir vel litt som høna og egget det der... Men la oss snu på det litt, hvor mange liv kan gothmiljøene ha reddet? Man er deppa og suicidal, også finner man plutselig ett miljø der man er velkommen og blir tatt imot med arrete armer. Tror nok det kan ha dratt mange ut av den dypeste depresjonen, og heller satt dem inn i en felles, relativt ufarlig "motedepresjon". Hvor mange deppa folk henger sammen og hører Sandra f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå