Gå til innhold

Raden X* kort på AGP

Dragen

Anbefalte innlegg

Hei, god morgen. Og hvis jeg ikke ser dere igjen senere; god dag, god kveld og god natt.

Sitter med mitt nå 3 år gamle Radeon 8500LE 128 MB skjermkort og tenker på å kjøpe nytt. Skulle egentlig kjøpe X800 da jeg oppgraderte pc i fjor høst. Men siden jeg fikk sparken måneden før skjermkort-lønna kom, så valgte jeg heller å bruke pengene på mat og husleie.

Så fordi jeg ikke vil (og ikke har råd til å) bytte skjermkort og cpu igjen (ASUS A7N8X-X og AMD A-2600+) til s939 og pci-e, så lurer jeg da på hvilke lavpris kort i X serien til ATi som funker på AGP 8x.

Hadde vært fint om noen kunne lage en liste over kortene hvor det beste er på toppen (stigende etter "kvalitet").

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje noko liste, men viss du kan vente nokre dager så er dette X800XT frå psdata eit godt kjøp. Fikk nett dette kortet sjølv og kan ikkje sei at eg angrer. :) Utover det så finner du X800pro og x800xl i samme prisklasse.

Men du finner vel også 6800GT til nokre kr under.

Linken som orjanos3.16 viser til er god lesing før du velger deg eit agp kort.

edit: la til ein setning.

Endret av PastaJensen
Lenke til kommentar
Bare å bla her så får du komplett oversikt over aktuelle agp skjermkort og deres ytelse i div spill og bencmarks. Pris finner du HW.no sin prisguide.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ml#3d_mark_2005

takker for linken, men jeg forstår meg ikke på benchmarks. og de spillene de har testa er jo egentlig litt gamle nå.

og x800xt er altfor dyrt for meg (går på sosialen).

Og til Mr Pasta Jensen; jeg er ikke interessert i NVIDIAkort.

Lenke til kommentar

Det er litt synd at du ikke vil ha noe nvidia kort, siden du da går glipp av deres meget gode 6600-serie. Hvis du tar deg en tur innom demoseksjonen til komplett og kikker litt der så vil du finne deg et ok skjermkort til under 1000-lappen. Et eksempel er 9600XT , eller 6600GT fra nvida.

Skal jeg anbefale deg et skjermkort som er billig og bra så ville jeg anbefalt 6600GT. Har anbefalt det til en kompiser, som vil ha noe som er billig og bra, og alle har blitt fornøyde.

Lenke til kommentar

vel, mitt budsjett egentlig ganske trangt, så jeg tenkte på rundt 600,-.

grunnen til at jeg velger ATi som forbruker er at jeg aldri har hatt problemer med ATi sine kort. har hatt ATi siden min første pc (ibm aptiva 233 mhz intel) med unntak av det gamle voodoo2 kortet (som jeg har fortsatt har liggende en plass) som jeg måtte bruke når min kjære mor bestemte seg for å vaske innsiden av maskina med våt klut uten å si ifra...

jeg fikk nettopp ett tilbud på 9800 pro av en forumbruker, som jeg kommer til å tenke på. alt er vel bedre enn 8500le ;)

edit:

mitt 8500le har også en utrolig irriterende vifte som kjører opp til tider, og da lager en skikkelig dårlig lyd

Endret av BarteX
Lenke til kommentar
vel, mitt budsjett egentlig ganske trangt, så jeg tenkte på rundt 600,-.

grunnen til at jeg velger ATi som forbruker er at jeg aldri har hatt problemer med ATi sine kort. har hatt ATi siden min første pc (ibm aptiva 233 mhz intel) med unntak av det gamle voodoo2 kortet (som jeg har fortsatt har liggende en plass) som jeg måtte bruke når min kjære mor bestemte seg for å vaske innsiden av maskina med våt klut uten å si ifra...

jeg fikk nettopp ett tilbud på 9800 pro av en forumbruker, som jeg kommer til å tenke på. alt er vel bedre enn 8500le ;)

edit:

mitt 8500le har også en utrolig irriterende vifte som kjører opp til tider, og da lager en skikkelig dårlig lyd

Med et budsjett på 800 kr kommer du ikke langt ....

Et brukt 9800 Pro er nok det beste du kan få , ellers er

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311938&cks=SER

Dette det beste du kan få , hvis du rekker det , omtrent samme ytelse som 9800 Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...