Gå til innhold

Skal begynne med bilcross. Lisenser?

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg tenkt på å begynne å kjøre bilcross siden det er bane en liten time ifra der jeg bor.

Jeg bare lurte på om noen hadde litt info om hva jeg trenger for å sette igang.

Hvilke lisenser trenger jeg for å kunne konkurrere? Hvor mye koster det å ta de?

Har vel også tenkt å få skaffa meg en bil etterhvert også, men har ikke helt fått med meg reglene for dette.

Hvor mye må bilen koste? Hvilken bil skal det vere? og hvilke krav til utstyr har de? er det ellers noe jeg bør vite om?

Håper på mange positive svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger personlig licens og medlemskap i klubb for å kunne kjøre bilcross. Visst du er over 18(og har billappen) trenger du bare å fylle ut ett skjema og sende dette til nbf(norges bilsport forbund), er du under 18 må du ta en teoretisk og praktisk prøve, du finner ut hvor de arrangere slike kurs på nfs sin sider. For å få medlemskap i klubb kontakter du bare klubben.

Når du er på ett løp kan du gå i budkoisken og få ett skjema med en konvolutt der legger du oppi 8tusen(for bilen) + 310kr(i avgifter) deretter fyller du ut skjemaet med ditt navn, startnummer på bilen du ønsker å kjøpe osv. og leverer denne i budkoisken(husk å ta med legitimasjon). Du kan også sjekke www.nmk.no under "kjøp og salg" her kan du få biler billigere. Her nede pleier vi å ikke legge inn bud på biler til de som er medlem i samme klubb(men det må du bestemme selv).

For mere regler osv. kan du sjekke siden til nbf.

Sida til nbf er www.bilsport.no

er det noe jeg har glemt nå så bare skrik ut!

Lenke til kommentar
ja, visst en legger inn bud på bilen din må den selges hvis han vinner budrunden(du kan også legge inn bud på din egen bil: 310,-)

Men hvis du ikke kjører med det verste utstyret er det liten sansynlighet for at den blir solg

Men da kan man vel bare legge inn et skyhøyt bud på sin egen bil ;)

Lenke til kommentar
ja, visst en legger inn bud på bilen din må den selges hvis han vinner budrunden(du kan også legge inn bud på din egen bil: 310,-)

Men hvis du ikke kjører med det verste utstyret er det liten sansynlighet for at den blir solg

Men da kan man vel bare legge inn et skyhøyt bud på sin egen bil ;)

Nei budet er 8000 kroner no mather what. Er det fler som byr så blir det trekning om hvem som får bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...