johanvs Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har et asus deluxe HK med to sata porter. På den ene her har jeg koblet til harddisken som jeg booter fra. Jeg kjøpte ny sata hdd og et sata kontroller kort. Satte i dette og startet på nytt. Klarte ikke boote. Satte systemet igang med opprinnelig konfigurasjon, og det tok ca 30 min å boote....... Jeg prøvde også å boote med bare boote disken koblet til. Veeeeldig lang boote tid. Jeg ser to feil som kan ha skjedd: -Er det boote-harddisken som har fått seg sjokk siden jeg satt med nylonbukse på teppe? -Er det sata kontrolleren som har føkket opp sata portene på HK? Løsning: -En evt løsning kan være å ghoste OS over på en IDE-disk, for jeg vil unngå å miste alt jeg har på SATA disken som jeg booter fra. Noen som har noen innspill på hva som er problemet og hvordan det kan løses?? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvilket Asus deluxe HK? Og hvis du har 2 sata porter på HK trenger du vel ikke kontrollerkort Uansett..på mitt asus a7n8x deluxe er det en jumper som må flyttes for å aktivere sata portene på kortet, samt sata driver må installeres og boot konfig settes til sata i bios. Mulig driverne til kontrollerkortet har klusset litt med de gamle eller at selve kontrollerkortet har problemer (en i det siste tilfellet skulle det jo funke greit når du tar det vekk). Sjekk bios innstillinger og event installer drivere på nytt kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå