Gå til innhold

Virker AMD X2 prossesor?

firepack3

Anbefalte innlegg

Har:

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

2 GB Kingston PC3200 HyperX DDR

Når jeg pakker ut f.eks 4.3 GB :blush: rar fil, så "henger" PC'n. D.v.s. jeg får gjort fint lite annet mens dette pågår. Trodde kanskje det var mulig å drive med andre ting når man hadde en slik CPU?

Andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok bare tull ja (det kan jo selvfølgelig være jeg tar feil, men det er jo akkurat samme kjerne som ligger til grunn for begge versjonene, det er bare litt administrasjonsting og nettverksinstillinger som er forskjellig)

Dualcore støttes av alle winXP versjoner.

Uansett så hadde jeg også litt krøll med den siste biosen til det korte så jeg gikk en versjon tilbake, og alt virket mye bedre. Dette var riktignok når jeg overklokket, men det kan jo være en bug som plager deg litt anderledes

edit: og da arresterer jeg meg selv :9

Q. How does this licensing policy affect products such as Microsoft Windows XP Professional?

A. Microsoft Windows XP Professional and Microsoft Windows XP Home are not affected by this policy as they are licensed per installation and not per processor. Windows XP Professional can support up to two processors regardless of the number of cores on the processor. Microsoft Windows XP Home supports one processor.

fra microsoft

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Jeg fant dette:

Q. How does this licensing policy affect products such as Microsoft Windows XP Professional?

A. Microsoft Windows XP Professional and Microsoft Windows XP Home are not affected by this policy as they are licensed per installation and not per processor. Windows XP Professional can support up to two processors regardless of the number of cores on the processor. Microsoft Windows XP Home supports one processor.

ref: http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx

Bør jeg da gå for 64-bits versjonen av Windows XP Pro? Funker det å spille etc. med denne verjsonen, med tanke på drivere etc...

Lenke til kommentar
Bør jeg da gå for 64-bits versjonen av Windows XP Pro? Funker det å spille etc. med denne verjsonen, med tanke på drivere etc...

De fleste programmer som ikke benytter seg av en egen 32-bits driver fungerer i win x64. Eksempelvis fungerer deamon tools ikke i x64.

Når det gjelder spill er det få som utnytter x64 på markedet i dag, men det går helt fint å spille likevel.

Har selv testet x64, og fant drivere til alle mine komponenter. Opplevde dog ikke forbedret ytelse.

I denne tråden finner du en rekke program og drivere som støtter x64.

Endret av Undertow
Lenke til kommentar

De fleste programmer som ikke benytter seg av en egen 32-bits driver fungerer i win x64. Eksempelvis fungerer deamon tools ikke i x64.

Når det gjelder spill er det få som utnytter x64 på markedet i dag, men det går helt fint å spille likevel.

Har selv testet x64, og fant drivere til alle mine komponenter. Opplevde dog ikke forbedret ytelse.

I denne tråden finner du en rekke program og drivere som støtter x64.

Da tyder jeg det dithen at du anbefaler WinXP Pro eller Win200 Pro?

Og heller legger WinXP 64-bits versjonen på hylla og venter til Wistler kommer?

Endret av firepack3
Lenke til kommentar

ikke finne på å kjøpe win 2000 pro i dag iallefall, det er XP pro som gjelder!

hint: enten se om du kan skaffe oppgraderingsversjoene fra XPhome til XPpro eller kjøp en mus til 50kr og kjøp OeM versjonen av XP pro samtidig, da sparer du nemlig drøssevis med penger i forhold til å kjøpe det standalone fullversion (ca 1000kr for OEM/oppgradering vs ca3000kr for standalone)

Lenke til kommentar
Tror nok du må ha WindowsXP PRO for å få dualcore støtte du :)

Bullsjitt.

MS har laget en oppdatering så home edition støtter dualcore også. Bare å laste den ned via Windows update.

Da må den eventuelt ligge innbakt i SP2 Har gått igjennom alle oppdateringe til microsoft og jeg kan ikke se en slik oppdatering. Man kan gå inn på "Review your Update History" og lese om hver enkelt oppdatering, og det står ingenting om støtte for dual-core. Er dette noe du vet for sikkert? Har du noen refferanser?

Har søkt litt og det virker jo ikke som Home støtter dual-core. Skal det ikke også vises 2 prossesorer i taskmanager da?

Endret av firepack3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...