Gå til innhold

Canon powershot s80 eller Ricoh Caplio R2

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket av disse jeg skal kjøpe. Ser at begge har bra vidvinkel, Ricoh er rask, bra batterikapasitet,bra macro, men dårlig oppløsning på skjerm.

Powersoth s80 har jeg ikke funnet noen test på, og jeg lurer på noen har erfaringer med det, evt s70.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør det enkelt for deg jeg RICOH..

Men venter du så kommer R3 utgaven. Den skal jeg ha ihvertfall..

Jeg vil heller anbefale deg Canon S70 fremfor Ricoh.

Både optisk kvalitet og bildekvalitet mener jeg er bedre i Canon S70.

Ricoh R3 som du har blitt anbefalt, har jeg ingen tro på. Med 28-200 zoom i det lille kameraet, da blir det nok "så som så" med skarpheten.

Canon har 28-100 zoom og 7mp. Richoh har 28-200 og 5mp.

Hvis du beskjærer et bilde tatt med Canon på 100mm så det tilsvarer 200mm, da tror jeg du får like godt eller bedre resultat med Canon S70.

Jeg valgte nylig Canon S70 framfor S80, da jeg ikke så noen grunn til å betale over 1000 kr mer for nykommeren. Har bare tatt noen få bilder med det, men bildekvaliten så langt er mye bedre enn min tidligere Ricoh R1.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne R1 og R2 da. Det er 2 Helt forskjellige kameraer.

Opptikken i R2 er meget bra vil jeg si. Har solgt MANGE av dette kameraet å alle har vært kjempefornøyde å ingen problemer har det vært..

Må si at det er dette kameraet som har imponert meg mest så langt jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Ricoh R1 var ustabil bildekvalitet og i Kai Thon sin test av Ricoh R2 på digit.no

http://www.digit.no/wip4/test_v2.epl?id=57...compare_to=&p=2 avslutter han med følgende: "Bildekvaliteten imøtekommer rett og slett ikke de krav som bør stilles til et moderne digitalkamera."

Hvis du klarer deg med dårligere vidvinkel men vil ha 4x zoom bør du også se på Canon PowerShot A620. Det skal være et helt topp 7MP kamera i sin prisklasse.

Endret av sarom
Lenke til kommentar

Canon S60 og S70 er gode kamera i denne klassen. S70 tror jeg du skal få til en god pris om dagen (under 4000), og da er det et klart bedre valg enn Ricoh sin R2. Optikk og bildebrikke er rett og slett av en høyere kvalitet på Canon S70 enn Ricoh R2.

S80 har ikke kommet på markedet enda, men den ser rett og slett utrolig stilig ut. Men jeg tror den vil koste 5000-5500 og med tanke på at en megapixel ekstra og design er de største forskjellene, så ser jeg ikke helt hvordan denne prisen kan forsvares mot S70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...