CMED# Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei, For et par mnd siden bestilte jeg mCubed hfx-kabinett fra Komplett.no og det dukket omsider opp for to uker siden. Da jeg bestilte kabinettet sto det oppgitt at det fulgte med VFD-display. Kabinettet ble imidlertid levert uten. Jeg kontaktet komplett og fikk følgende svar: "Ser ut som de som legger ut infoen for oss på web har lagt ut feil info på denne, denne har ikke VFD display. Hvis varen da ikke er ønskelig får du heller sende den tilbake så krediterer vi den. Husk da å opplys at det var feil info på web." Komplett klarer heller ikke å levere displayet. Løsningen ble for meg å kjøpe displayet løst fra Vendur. (Hvor Runar Totland plukket ut displayet fra et kabinett han hadde på lager -- snakk om god service!) Jeg har fra før kun positive erfaringer med komplett, men medmindre du ikke trenger VFD-displayet kan jeg ikke anbefale å bestille akkurat dette kabinettet derfra. Ser forøvrig at informasjonen om kabinettet har blitt korrigert. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Takk for info, greit å vite når man evt. bestiller! Fulgte fjernkontrollen med kabinettet, eller kom den i pakken sammen med displayet du kjøpte fra Vendur? Er ellers veldig spent på dine erfaringer med dette kabinettet. Støy, hardware, temperaturer, OS etc... -Kisp Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Ser forøvrig at informasjonen om kabinettet har blitt korrigert. Vel, da ble vel dette topicet ganske bortkastet Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Passer vel bedre på dette forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=78 Raportert. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jepp, mer mot butikken enn produktet denne topic når info om produkt er blitt rettet... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 "Ser ut som de som legger ut infoen for oss på web har lagt ut feil info pådenne, denne har ikke VFD display. Hvis varen da ikke er ønskelig får du heller sende den tilbake så krediterer vi den. Husk da å opplys at det var feil info på web." Dette er standardholdninga til komplett når det gjelder feil informasjon på web. Er utrolig irriterende, de er tross alt en ren nettbutikk slik at vi forbrukere må forholde oss til det som står på websidene dems. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva ellers mener du de skulle gjøre hvis det er feil på web? du får tross alt alle pengene tilbake... Ser ikke helt problemet...alle kan gjøre en feil. Lenke til kommentar
CMED# Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Vel, da ble vel dette topicet ganske bortkastet Er ikke helt enig. Hvis du skal kjøpe det nevnte kabinettet vil jeg absolutt anbefale å kjøpe det et sted hvor man har mulighet til å også å kjøpe displayet. Det blir ganske mye dyrere å kjøpe displayet separat. Det er forøvrig ikke ment som noe hets av Komplett -- bare velg en annen butikk om dere vil kjøpe hfx-kabinettet (som jeg forøvrig vil anbefale). Mulig innlegget hører hjemme i et annet forum, men tenkte at flere potensielle kjøpere leste dette forumet.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva ellers mener du de skulle gjøre hvis det er feil på web? du får tross alt alle pengene tilbake... Jeg mener de burde rette opp feilen og sende deg det som manglet. Det er jo bare småting som mangler, som kabler, styluser etc. og det koster dem ikke all verden å sende det i en ny pakke/brevpost, istedet for å bruke en masse tid og penger på å få tilbake et produkt de må selge som B-vare. Lenke til kommentar
CMED# Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Fulgte fjernkontrollen med kabinettet, eller kom den i pakken sammen med displayet du kjøpte fra Vendur? Er ellers veldig spent på dine erfaringer med dette kabinettet. Støy, hardware, temperaturer, OS etc... Hei, Fjernkontroll følger med VFD-displayet. Jeg bruker imidlertid den orginale Microsoft fjernkontrollen som jeg hadde fra før. Er godt fornøyd med kabinettet. Litt trangt og vanskelig å få plass til alt, men det gjelder vel de fleste HTPC-kabinetter. Jeg har satt det opp helt vifteløst, med heatpipes på processoren (en Pentium 4 2,8 GHz). CPU-temp'en blir da opp til 60 grader under full load. Idle ligger den på ca 50. Oppsettet er skuffende nok ikke så lydløst som jeg hadde forventet. Det er støy fra DVD-brenneren (som gir resonans i kabinettet) og fra harddisken. I tillegg er det en eletrisk "summing" fra hovedkortet. Kjører Win XP MCE 2005. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Har du brukt skikkelig kjølepasta? Om du bruker "vanlig" billigpasta, så vil du nok tjene ein del grader på å skifte til arctic silver 5! Ellers så er DVd-spillerne veldig forskjellige. Har ein plextor som bråker og dirrer noke inni-h***, mens ny Nec dvdbrenner (3510 trur eg) stort sett er lydløs, og kjører på lav hastighet ved dvdspilling etc. Harddiskene har eg puttet i Nexus hdd montering med kjølgin/demping, men det finnes og mange andre gode løysinger her.. mcubed har eller du kan bruke strikk-løsninge, kjøpe eller heimemekka. Kjører 2.6Ghz P4 på 45-48 grader ved full load og rundt 38 på idle i HFX kabinettet mitt. Endret 29. september 2005 av crusade Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 *Kaste til annet forum* Lenke til kommentar
T2 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Jeg har satt det opp helt vifteløst, med heatpipes på processoren (en Pentium 4 2,8 GHz). CPU-temp'en blir da opp til 60 grader under full load. Idle ligger den på ca 50. Dette synes jeg var veldig varmt. Jeg har bygget denne med en AMD 64 4000+ (San Diego) og den ligger på 33 grader idle og ca 43 grader ved full load. CPU'en har kun en vifteløs heatpipe kjøler. Endret 29. september 2005 av T2 Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg kjøpte mitt HFX på databutikken.com og sparte en 500-lapp i forhold til Komplett. Kjøpte også cpu-kjøler, gpu-kjøler og vertical silence hd-kjøler på samme sted, også billigere. Vendur har visst fått inn kabinettet nå og er enda billigere, så det er kanskje stedet å handle på for de som skal kjøpe. Nød-vifte løsningen og chipset-kjøler var det ingen norske nettbutikker som kunne skaffe så de bestilte jeg fra MCubed-shop i Østerrike. Ser forøvrig at databutikken.com har tatt inn chipset-kjøleren nå slik jeg ba de om, men de klarte ikke skaffe den tidsnok. Maskinen går nå med en AMD 64 X2 +3800, Asus A8N SLI Deluxe og et Radeon X700 kort, alt (inkl NF4) med passiv kjøling. Temp ligger på rundt 40 grader idle, men den går nok enda noe ned da kjølepastaen ikke har gått seg ordentlig til enda (den har bare gått et par dager). Det gikk med store mengder Arctic Silver 5 :!: . Kjører uten VFD display da jeg ikke har bruk for dette, bruker Firefly RF-fjernkontroll og ser ikke pc-fronten fra sofaen. Er så langt veldig fornøyd og nyter en pc uten støy! X2 prosessoren føles også lyn-rask med fler-oppgave-kjøring i Windows i forhold til 3.2Ghz Pentium 4'en jeg hadde tidligere. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Syns komplett har gitt deg greie muligheter jeg. Siden de ikke kan levere displayet så tilbyr de deg å sende alt tilbake å heve kjøpet. Det er fortsatt folk som jobber i nettbutikkene og feil kan jo oppstå, at de ikke har displayet kan de jo desverre ikke gjøre noe med. Men bra at det løste seg til slutt Lenke til kommentar
notalive Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva ellers mener du de skulle gjøre hvis det er feil på web? du får tross alt alle pengene tilbake... Ser ikke helt problemet...alle kan gjøre en feil. Det er jo det at man ikke har tid til å vente. Selv klarer jeg ikke vente dersom jeg har kjøpt noe som ligger på postkontoret, gjør alt for å få det samme dagen som det ankommer, da er det jo veldig skuffende dersom det er noe galt/ødelagt Jeg bestilte 8 cd-er fra cd-planet.no ventet i rundt omkring en måned før jeg ble lei, sendte mail og ba dem slette ordren. Fikk til svar at ingen av cd-ene var på lager. Det sto ikke om de hadde cd-ene på lager heller da, men kanselerte ordren der, så bestilte jeg de samme 8 cd-ene på zailor.com de hadde ikke på lager men fikk vite det med det en gang. Da noen av cd-ene kom inn og ble levert til meg var 5/6 cd-cover knuste... ble utrolig skuffet. kanskje det ble litt off topic Men det er vel skuffelsen som er lite likt Lenke til kommentar
CMED# Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Syns komplett har gitt deg greie muligheter jeg. Siden de ikke kan levere displayet så tilbyr de deg å sende alt tilbake å heve kjøpet. Det er fortsatt folk som jobber i nettbutikkene og feil kan jo oppstå, at de ikke har displayet kan de jo desverre ikke gjøre noe med. Men bra at det løste seg til slutt Hei, Selvfølgelig kan feil oppstå, og det var heller ikke poenget mitt med innlegget. Men nå som vi diskuterer nettbutikker, så har jeg noen innvendinger: Det er komplett som er den profesjonelle parten. Da er det naturlig at de tar ansvar for feil som de gjør. Jeg har rent faktisk betalt for en vare som jeg ikke har fått. Da jeg bestilte og betalte varen, betalte jeg for kabinett med VFD-display. I ettertid har de forandret på teksten, men det er irrelevant. Jeg skulle gjerne ha hevet kjøpet og kjøpt alt på Vendur i stedet, men da jeg fikk tilbud om det hadde jeg allerede montert opp PCen. I tillegg hadde jeg allerede ventet 2 mnd på kabinettet og var ikke så lysten på å vente ytterligere en uke.. Det eneste Komplett tilbyr er å heve kjøpet -- det er dårlig service. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Si meg hvorfor det er dårlig service? Erlig talt, du har ikke fått et produkt du tydeligvis (?) hadde bestilt og de tilbyr det de fleste ønsker, penger tilbake. Etter det jeg kan se så har Komplett ikke displayet i det heletatt.... hva annet ønsker du? hva mer kan du kreve? Trokke de har magikere på lageret som tryller frem display For å være ærlig så syns jeg du er en meget kravstor forbruker. edit: leif Endret 30. september 2005 av Samcki Lenke til kommentar
crusade Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Vel.. vanligvis er det vel vanlig å få avslag i prisen om varen har mangler.. Å kun tilby å returnere varen er heller lite smidig, spesielt når ein har latt kunden vente 2 mnder på å få den. Eit VFD display er ikkje billig og ligger på 500+/-, så det er ein heller stor mangel ved varen.. VFD display leveres av Mcubed i Nederland, så det hadde bare tatt 3-5 dager for dei å skaffe det manglende displayet, ikkje snakk om trylling men å skaffe kunden det dei faktisk har lovd/solgt. Endret 30. september 2005 av crusade Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har faktisk sympati med CMED#. Det blir altfor lettvint fra Komplett å bare si unnskyld og at vi kunne bare heve kjøpet når det "passer for dem"... Selv har jeg handlet ofte hos Komplett og er alltid fornøyd.. Tenk en situasjon: Jeg bestiller en splitterny Ferrari fra en sportsbilforhandler i Norge. Og etter 1 år har jeg ENDELIG (med store bokstaver) fått Ferrari'n. Men blir samtidig veldig skuffet når jeg ser at Ferrari har Golf-felgene. Jeg tar selvsagt kontakt med forhandleren om dritt-dekkene. Forhandleren sier unnskyld og sier at jeg kan heve kjøpet hvis jeg vil uten at de tilbyr rette originale felgene!! Jeg som har ventet 1 år på bilen!! Kan de bare gjøre det slik !!?? Når Komplett har gjort en feil på dem's side, synes jeg Komplett skal gi en form for erstatningen for deres feil siden det er ikke snakk om så stor beløp. Jeg hadde nylig kjøpt et nytt videokamera og på butikken's hjemmeside sto det at jeg skulle få 8 mb SD-kort, noe jeg stusset over siden andre nettbutikkene ikke tilbød. Når jeg fikk videokameraet, var det selvsagt ikke minnekort medfølgende og ga beskjed til butikken om dette og at de måtte forandre siden. Fikk en plaster på såret: 256 mb SD-kort! Bra gjort, Foto & Video! (små skrift: forhandleren har faktsisk puttet inn Golf-felgene på Ferrari og ga den til meg, for så å få den tilbake og gi den til en annen kjøperen som har kanksje bestilt og betalt noe høyere kjøpesummen....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå