Gå til innhold

Ibook brukere som kan svare på divx+++ spørsmål?


SineTwo

Anbefalte innlegg

Hei - er ikke direkte interessert i Ibook (før om en stund - hvis det blir noe av i det heletatt), men jeg lurer på følgende:

 

1) Kan ibooks (de nye ja) spille av DivX perfekt? (har hørt av noen at den sliter p.g.a. dårlig driver/software støtte)

 

2) kan en apple maskin og en "pc" maskin kobles sammen for å dele filer o.l.?

 

3) Hva er forskjellen på osX og os 9.1? (samme som windows me og xp..?)

 

4) Angående software - hva med Office, mail klient og mIRC? (tre veldig viktige ting for meg :razz: )

 

5) Jeg har jo hørt om windows emulator - men emulerer den WINDOWS eller kun windows baserte programmer mens man er inne i MacOS?

 

6) Firewire'n som følger med - leder den strøm?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

kan svare delvis. Men jeg tror du må spørre C. Alshus på forumet. Virker det er som han som har mest peil på Apple-produkter på dette forumet.

 

Quote:


Den 2002-08-16 18:27, SineTwo skrev:

Hei - er ikke direkte interessert i Ibook (før om en stund - hvis det blir noe av i det heletatt), men jeg lurer på følgende:


1) Kan ibooks (de nye ja) spille av DivX perfekt? (har hørt av noen at den sliter p.g.a. dårlig driver/software støtte)


2) kan en apple maskin og en "pc" maskin kobles sammen for å dele filer o.l.?


Ja, det går bra.


3) Hva er forskjellen på osX og os 9.1? (samme som windows me og xp..?)


OS X er basert på UNIX, mer stabilt, ser annerledes ut osv. Synes Mac OS X er bedre. Men det er jo min personlige mening.


4) Angående software - hva med Office, mail klient og mIRC? (tre veldig viktige ting for meg :razz: )


AppleWorks er jo OK. Mailklienten som følger med Mac OS X er veldig bra synes jeg. IRC-klienter finnes også.


5) Jeg har jo hørt om windows emulator - men emulerer den WINDOWS eller kun windows baserte programmer mens man er inne i MacOS?


6) Firewire'n som følger med - leder den strøm?


Nok strøm til at iPod funker bra :smile:


På forhånd takk.



Lenke til kommentar

Quote:

Hei - er ikke direkte interessert i Ibook (før om en stund - hvis det blir noe av i det heletatt), men jeg lurer på følgende:


1) Kan ibooks (de nye ja) spille av DivX perfekt? (har hørt av noen at den sliter p.g.a. dårlig driver/software støtte)


2) kan en apple maskin og en "pc" maskin kobles sammen for å dele filer o.l.?


3) Hva er forskjellen på osX og os 9.1? (samme som windows me og xp..?)


4) Angående software - hva med Office, mail klient og mIRC? (tre veldig viktige ting for meg )


5) Jeg har jo hørt om windows emulator - men emulerer den WINDOWS eller kun windows baserte programmer mens man er inne i MacOS?


6) Firewire'n som følger med - leder den strøm?


På forhånd takk.


 

Hei [L]337-Zonic!

 

Takker for svaret, men jeg er nok ikke såå god. Kan egentlig ganske lite....

Beh og T-Paul er nok myye bedre.:smile:

 

Hei Zine-Two!

 

1. Det sies at Macer kan spille av DivX bra, og man får lastet ned codexer på http://www.divx.com. Men jeg fikk noen brente videocder fra en venn i divX-format og disse fungerte til en viss grad. Dvs. jeg fikk lyd, men ikke bilde. :sad: Men jeg brukte Quicktime spilleren. Det kan hende at det passer bedre med andre spillere. Gidder ikke å prøve da jeg hvoedsaklig brukekr maskinen til Adobe Photoshop, Illustrator og Quark.

 

2. Ja, men da tror jeg at du må bruke et program som heter «Dave». Kan sikkert lastes ned gratis på Apple sine hjemmesider.

 

3. Forskjellen er at OS X er UNIX-basert, og det er ikke OS 9. Du kan sikkert lese mer om det på apple sine sider, det også.

 

4. Office finnes til mac og er bedre enn til PC. Det er det microsoft sier, vaffal.

mail-klient, det har mac, men jeg har aldri brukte det...

mirC? har faktisk aldri brukt det, men det finnes i mange forskjellige utgaver. Leste faktisk om det her på forumet for omtrent en uke siden. Du kan lese om detteher .

Svarer på resten senee i kveld , for jeg må på seven nå.

Lenke til kommentar

Oops klarte ikke HELT å ta helg! :smile:

Quote:


2) kan en apple maskin og en "pc" maskin kobles sammen for å dele filer o.l.?


Jepp trenger bare en Ethernet crossover kabel. :smile:

Quote:


3) Hva er forskjellen på osX og os 9.1? (samme som windows me og xp..?)


Nei, snarere som Windows 3.1 og 95. HELT nytt OS! Faktisk er vel forskjellen enda større, siden Win95 også hadde DOS i bunnen.

Quote:


5) Jeg har jo hørt om windows emulator - men emulerer den WINDOWS eller kun windows baserte programmer mens man er inne i MacOS?


Emulerer windows ja, i et vindu i OSX. Skal vistnok ha full funksjonalitet men langt fra lynraskt. GLEM spill. "Greit nok" ser ut til å være gjennomgangsmelodien....

 

Anmeldelse på:

http://www.cnet.com/software/0-806341-1205...tml?tag=rev-rev

Quote:


6) Firewire'n som følger med - leder den strøm?


Ja. (Kortsvaret). Men begrenset selvfølgelig. Fører nok strøm til å lade opp en iPod f.eks. men DV-kameraer trenger ekstern strømtilførsel.

 

Men nå tar jeg helg! Lover!!! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 18:27, SineTwo skrev:

Hei - er ikke direkte interessert i Ibook (før om en stund - hvis det blir noe av i det heletatt), men jeg lurer på følgende:


1) Kan ibooks (de nye ja) spille av DivX perfekt? (har hørt av noen at den sliter p.g.a. dårlig driver/software støtte)


2) kan en apple maskin og en "pc" maskin kobles sammen for å dele filer o.l.?


3) Hva er forskjellen på osX og os 9.1? (samme som windows me og xp..?)


4) Angående software - hva med Office, mail klient og mIRC? (tre veldig viktige ting for meg :razz: )


5) Jeg har jo hørt om windows emulator - men emulerer den WINDOWS eller kun windows baserte programmer mens man er inne i MacOS?


6) Firewire'n som følger med - leder den strøm?


På forhånd takk.



1- QuickTime og DivX funker fortsatt dårlig, men det blir vel bedre snart får vi håpe. På min iBook 500MHz, 8MB skjermkort lagger det bra! DivX funka bra i OS9 med DivXPlayer, men denne finnes ikke til OSX :sad:

Kanskje det skjer noe positivt når Jaguar kommer..

 

2- Dave er et fint program for å dele filer mellom Mac og PC.

 

3- OSX er utrolig bra. Multitasking og Protected memory er digg. Jeg har ALDRI måtte restarte maskinen min!!

 

4- Office fås jo også til Mac.

Mailprogrammet som følger med til OSX er kjempebra. Ellers så finns det mange andre som f.eks PowerMail, Eudora, EasyMail osv

Til IRC er Snak det beste synes jeg. Liker denne bedre enn mIRC. Man kan også bruke en klient som heter Ircle, men den er litt rotete.

 

5- Måten Mac kan emulere windowsprogrammer er ved å emulere windows. Når man åpner VirtualPC (emuleringsprogrammet) åpnes ett nytt vindu hvor Windows starter. Alt funker som det gjør i windows, bare at det skjer i et program. Hva er egentlig poenget med å emulere windows, det suger jo!

 

6- Firewire leder selvfølgelig strøm. Finns det noen firewire som ikke gjør det? Leder da ikke nok strøm til raske CD-brennere og 7200rpm HD, men det finnes masse tilbehør som funker bra på den strømmen som firewiren kan lede. Som feks pocketdrives HD.

Lenke til kommentar

takk for svaret folkens - men viktigste er at quake 3 og divx går smooth - det er det eneste jeg har av "krevende" ressurser angående ibook... ellers får jeg lære meg å bruke mail klientene og irc osv... www er vel det samme - internet explorer og slikt...

 

jeg får vente til ibook kommer ut med ny versjon (litt bedre gfx processor kanskje?)

 

men jeg spekulerer desverre på ibook - har ingen planer om å kjøpe laptop før jeg virkelig trenger...

 

igjen - takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...