tinsley Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Har nettopp kjøpt iPod Nano men jeg tror at programvaren som fulgte med cd ikke er helt god. Kan man laste ned dette fra apple.com noen plass? Ikke iTunes men iPod Nano setup programmet. Takker Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 http://www.apple.com/no/ipod/download/ Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Strålende. Dette er kanskje et dumt spørsmål men skal jeg laste ned OS X eller XP varianten? Jeg skal bruke den sammen med XP hjemme men jeg sitter på en Mac på jobben nå og skal installere den derfra. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det blir nok enten eller altså. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) er det programvaren på selve iPod'n eller på maskinen du tenker på nå? den linken er vel til program som oppdaterer firmwaren på selve iPod'n, og tror ikke det er noe nyere en 1.0 som er sluppet til nå. jeg har hvertfall 1.0 på min nano uten noe oppdatering. når det gjelder programvare på maskinen så er det kommen en nyere iTunes versjon som du burde innstallere. den finner du her. edit: sorry leste litt for fort, så ikke at du hadde skrevet hva du var ute etter.. kan legge til at jeg ikke hadde noe problemer med den setup prosessen av iPod'n, men nå har jeg ikke testa den på mac da. hadde en kompis som trøbbla litt på pc med sin nano, men det var fordi han plugga den i før han startet installasjonen via cd'n og da ble det bare krøll.. edit igjen: jepp testa den updater greia og iPod'n min var up to date. (1.0) Endret 28. september 2005 av someday. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Den funker her på mac´en på jobben så da må jeg vel bare laste ned siste versjon av iTunes på pcen hjemme så er vi i boks. Skjønte først nå at man må "synke" iPod med iTunes får å få over sangene...er ikke lett å være teit... Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 er det ikke sånn at iPod'n er formatert enten til pc eller mac? eller funker den på begge plattformene? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Er ikkje sikker på Nano utgaven men på vanlige iPod så kan de enten formatteres for PC (Med FAT32) eller med Apples filsystem. Dersom den er formattert med Apples filsystem kan den KUN synkes mot en Mac, men om den formatteres med FAT32 kan den synkes mot både PC og Mac. En ting man skal være oppmerksom på er at updater programmet er litt mer restriktivt. PC utgaven krever selvsagt at iPoden har FAT32. Det som er litt verre er at Mac utgaven krever at det er Apples fillsystem som er brukt, og kan ikkje oppdatere på FAT32. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 sjekka innpå nanoen her å der står det at den er formatert for windows, så jeg skulle nå tro at det er enten eller slik som med andre iPod'er. litt merkelig egentlig synes nå jeg ettersom andre mp3spillere, usb penner og eksterne harddisker funker nå på begge platformene.. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Om den er 'formattert for windows'(dvs. med FAT32) så skal den fortsatt kunne synces mot en Mac. Du får bare ikkje kjørt iPod updater mot den ifra Macen. Fant ut dette da eg nylig anskaffa en 20GB iPod(4Gen) og først kobla den mot desktop PCen, så noen dager senere mot iBooken eg anskaffa... (iPoden ankom først, og eg klarte ikkje å vente...) En dag må eg vel lese en manual før eg tar i bruk noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå