Shybert Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg har et Asus GeForce 2 Ti som ikke er helt snillt for tiden. Jeg er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, men slik situasjonen er nå fungerer ting svært dårlig. Først fryser pcen totalt, så en liten memorydump og til slutt kommer det en feilmelding hvor XP legger skylden på skjermkortdriveren eller selve kortet. Jeg har fjernet alt av drivere fra maskinen og reinstallert alt fra Nvidias nyeste 30.82 drivere til de orginale som fulgte med kortet, men uten hell. Det er vanskelig å avgjøre hva som gjør at maskinen klikker, noen ganger kan jeg bruke pcen lenge uten kødd, og andre ganger greier den ikke å vise win xp login bilde før den tilter totalt. Kortet er vannkjølt og har uorginale ram-sinks, men det har fungert bra slik lenge. Er det softwaren eller hardwaren som er problemet??? Hva kan være løsningen? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Er vel kraftig overklokket da? Mitt Asus GF4 ti 4400 krasjer XP på akkurat samme måte når jeg klokker gpu for høyt (over 312 mhz). Kanskje ett eller annet som holder på å dø, slik at hastigheten du fant stabil når kortet var nytt, ikke lenger tåles? Prøvd å klokke ned? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Kanskje rammen har blitt for varm siden viften er fjernet? Akkuratt samme som på Proskjet GF4. Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Tenkte samme tanken selv, så kortet ble klokket tilbake til normale verdier igjen. Uten at dette hjalp stort.. Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Har kortet gjordt jobben sin? Litt merkelig da det aldri har nådd temperaturer over 40 grader på max.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå