Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slette fil fra annen mask. i nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider greid å koble mine to maskiner i nettverk.

Jeg har gitt full tilgang på de delte filene.

Da jeg slettet en fil som lå på den ene maskinen, fra den andre maskinen, oppdaget jeg at filen ikke havnet i søppelbøtten. Hva er årsaken til dette? Den pleier alltid ellers å gjøre det da jeg sletter fra lokal maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den skulle havnet i "søppelbøtta" så måtte fila ha måtte blitt overført til din maskin og lagret der. Når filene blir et par gig store så sier det seg selv at det ikke er den optimale løsningen når du bare skal slette. Dessuten er det ikke sikkert at det er Windows som kjører på den maskina som har sharen. Det kan godt være samba som kjører på GNU/Linux og der er ikke noe "søppelbøtte" (hvis du ikke kjører et grafisk grensesnitt that is, men det er noe helt annet).

For enkelhetsskyld. "Slett" = "slett" og ikke masse annet svada. Det er bare sånn.

Endret av PsyDe
Lenke til kommentar

Yep. Med adnre ord finnes det ikke noe måte å la sletting ligge ting i søppelbøtten når du sletter fra en annen maskin. Søppelbøtten er noe tull uansett. Bare ha på delete confirmation boksen slik at du ikke sletter noe ved uhell, så har du jo aldri egentlig noe behov for den.

-Stigma

Lenke til kommentar
Søppelbøtten er noe tull uansett. Bare ha på delete confirmation boksen slik at du ikke sletter noe ved uhell, så har du jo aldri egentlig noe behov for den.

-Stigma

Vet ikke om jeg er enig i det. Har faktisk hendt noen ganger at jeg har hentet ting fra søppelbøtten, som jeg har hatt bruk for.

Har derimot valgt å slå av "delete confirmation", ettersom jeg ikke har behov for å bekrefte to ganger at ting faktisk skal slettes.

Ellers takk for gode forkalringer på mitt opprinnelige spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...