karlstorpet Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei, Kjøpte nylig AC Ryan USB2 multikortleser 3.5" fra Komplett. Problemet mitt er at det ikke fulgte med noen form for beskrivelse for hvordan den skal installeres. Det står ikke noe produkt navn på pakken, ikke en gang produsent navn.. Jeg fant den ikke på AC Ryan sine hjemmesider. Så da spør jeg dere Det er 3 kabler som følger med: Kabel 1 er usb b i den ene enden og rød(5v), svart(Gnd), grå(shell), hvit(usb-) og grønn(usb+) i den andre enden. Kabel 2 er en 6 pin hun kontakt av et slag merket 3.5" firewire i den ene enden og rød(gnd), svart(vp), orange(tpb-), hvit(tpb+), blå(tpa+), grønn(tpa-) Kabel 3 er en 8 pin hun kontakt merket 3.5" usb i den ene enden og svart(gnd), brun(usb d -), blå(5v), rød(5v), grønn(usb1-), gul(gnd), lilla(usb d+), orange(usb1+). Må alle kablene kobles til eller holder det med en? Jeg har forsøkt å koble til Kabel 3 i en av de gule usb kontaktene, men jeg vet ikke om jeg plasserte de forskjellige kontaktene på rett plass for det fungerte i allefall ikke. Jeg har dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke du får firewire-porten da du ikke har firewire-kontrollør på hovedkortet (ingen steder å feste kabel 2). Prøv å koble i kabel 1. Se om det går. Minnekortleseren jeg har hadde kun 1 kabel jeg trengte å feste på hovedkortet. Den hadde en usb i front + minnekort-slots. Kan hende at den ene kabelen er til minnekort-leseren og den andre er til usb-portene. Er som sagt ikke sikker. Prøv å fest begge kablene (de du har nevnt som 1 og 3) Lenke til kommentar
karlstorpet Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Greit tips, men problemet er egentlig hvor i usb sporet(på hovedkortet) alle de små kablene skal festes. Vil tro det spiller rolle hvilken de settes på.. feks. Kabel 3 orange(usb1+) skal på plassering 6. Lenke til kommentar
karlstorpet Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 "bump" noen som har noen erfaring med dette produktet? Får det ikke til å funke og begynner å bli rimlig lei! Har droppa kabel 2(firewire), har fått kabel 3(usb) til å funke men ikke kabel 1(kortleseren). På kabel 3 har jeg plassert kablene som følger: plassering 1(vcc) = blå(5v) plassering 2(vcc) = rød(5v) plassering 3(usb0-) = brun(usb d -) plassering 4(usb1-) = grønn(usb1-) plassering 5(usb0+) = lilla(usb d+) plassering 6(usb1+) = orange(usb1+) plassering 7(gnd) = gul(gnd) plassering 8(gnd) = svart(gnd) plassering 9(usboc) = På kabel 1 har jeg forsøkt følgende: plassering 1(vcc) = plassering 2(vcc) = rød(5v) plassering 3(usb0-) = plassering 4(usb1-) = hvit(usb-) plassering 5(usb0+) = plassering 6(usb1+) = grønn(usb+) plassering 7(gnd) = plassering 8(gnd) = svart(gnd) plassering 9(usboc) = grå(shell) løs.. Jeg forsøkte også å plassere den grå(shell) på plassering 9(usboc), men når jeg koblet til en usb device hang pcen seg... Det er kjipt å kjøpe kortleser og få en usbhub! Lenke til kommentar
karlstorpet Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Sliter fortsatt med denne kortleseren. Skal prøve å forklare problemet igjen: Kable 1 og 3 er 2 forskjellige kabler. På kabel 1 er det 8 små hun kontakter som skal plasseres på forskjellige steder i usb greia. På kabel 3 er det kun 5 slike kontakter (de har forøvrig andre farger en på kabel 1). Jeg har forsøkt å plassere de 5 forskjellige kontaktene på kabel 3 på forskjellige steder i usb greia, men ingenting ser ut til å hjelpe. I usb greia er det 9 pins( plasseringer) det jeg har skrevet i parantes er merkingen som står i bruker manualen til hovedkortet. Oppdaget også et annet problem med usb hubben, Den taklet ikke denne eksterne hardisken. Hardisken lyste men dukket ikke opp i "My Computer", når jeg plugga den i en usb port bak så funket den med en gang.. Noen som har noen ideer til hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå