morningstar665 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Skulle sette på FFVII på min PS2 men den greide ikke å lese plata. Jeg har ikke brukt PS2 min flittig i det hele tatt, så jeg kan ikke ha slitt ut laseren. Har også problemer med å lese PS2 plater, men etter mange forsøk så greier den. Noen sier at jeg må bytte laser, men min PS2 er NTSC og Norge bruker jo PAL - eller har det ikke noe å si? Men først får jeg kjøpe CD rens og se om kanskje det kan løse problemet - kanskje det bare er masse støv der. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Lager den noen rare klikke lyder før den stopper plata og prøver å lesa igjen? Hvis ja så er det bare støv på lasern. Går fint ann å åpne den opp og blåsa\tørke litt. Bare vær litt... ehm.. forsiktig. Funka for meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Bandana Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Min PS2 var akkurat som din, helt til jeg ble gal og åpnet den for rens. Etter det gikk det ann å lese alt mulig, så den fungerte som om den var ny. Tror PS2'en din trenger en støvvask. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Lager den noen rare klikke lyder før den stopper plata og prøver å lesa igjen? Hvis ja så er det bare støv på lasern. Går fint ann å åpne den opp og blåsa\tørke litt. Bare vær litt... ehm.. forsiktig. Funka for meg ihvertfall. Ingen klikkelyder. Det bare dukker opp den røde skjermen som sier jeg skal sette inn en PSX eller PS2 plate. Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei. PS2 har 5 års reklamasjon på laseren. Skal ikke koste deg noe innen 5 år, dersom problemet er relatert til laseren. Kairo Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 hjelper lite hvis han har NTSC versjonen, da har han vel ikke kjøpt PS2en her i landet... Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 OK folkens. Idag fant jeg ut noe som jeg aldri har visst siden jeg fikk maskinen . Sjekka på baksiden mere nøye idag, og jeg leste "NTSC J" på den. Jeg trodde hele tiden at jeg har hatt en USA maskin og alle spillene mine er amerikanske. Dvs maskinen er moddet. Og CD rens funket ikke. Laseren har virkelig sagt bye bye. Men det er sannsynligvis moddinga som har gjort laseren sliten. Lenke til kommentar
Snaper Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hviliken sone er FFVII? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 hvordan kan man egentlig slite ut laseren?? det er jo bare lys? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har kjøpt alle spillene mine på NTSC U/C. Når jeg sier "laseren" mente jeg objektet som lager lyset - liksom "dagligtale" Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du mener moddinga har noe med def laser og gjøre, så er det gjort noe feil med moddingen..... modding skal ikke ha noe å si på laseren, men dårlige dvdr plater har mye å si.... Men er laseren død, så er det jo bare å bytte den Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du mener moddinga har noe med def laser og gjøre, så er det gjort noe feil med moddingen..... modding skal ikke ha noe å si på laseren, men dårlige dvdr plater har mye å si.... Men er laseren død, så er det jo bare å bytte den Dette er jeg delvis uenig i. Ja, hvis du installerer i en slim ps2 eller en v9/v10 modell og ikke har installert laserfix i slimme, eller gjort romeo mod i v9/v10 (koble 12v til 5v) så kan man skylle på feil med installasjonen. Men uansett hvilken modell man har så VIL plater av dårlig kvalitet påvirke laseren og til slutt vil den slites ut. Playstation2 maskiner som ikke er moddet slutter også å fungere når laseren er sliten nok, men denne prossessen skjer raskere når man bruker modchip og dårlige plater. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Du kan jo prøve å justere laseren litt, jeg hadde problemer med at min maskin sluttet å lese spillene mine. Da skrudde jeg av lokket til DVD romen og stillte på tannhjulet som justerer laseren opp/ned. roterte tannhjulet 2 hakk med klokka og den var så god som ny! bare merk av hvor tannhjulet sto fra før av i tilfelle du justerer deg helt bort Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du mener moddinga har noe med def laser og gjøre, så er det gjort noe feil med moddingen..... modding skal ikke ha noe å si på laseren, men dårlige dvdr plater har mye å si.... Men er laseren død, så er det jo bare å bytte den Dette er jeg delvis uenig i. Ja, hvis du installerer i en slim ps2 eller en v9/v10 modell og ikke har installert laserfix i slimme, eller gjort romeo mod i v9/v10 (koble 12v til 5v) så kan man skylle på feil med installasjonen. Men uansett hvilken modell man har så VIL plater av dårlig kvalitet påvirke laseren og til slutt vil den slites ut. Playstation2 maskiner som ikke er moddet slutter også å fungere når laseren er sliten nok, men denne prossessen skjer raskere når man bruker modchip og dårlige plater. Laseren i den nye pstwo ryker uansett om du chiper eller ikke, så det har ikke noe med chipen å gjøre, laserene i de nye er drit dårlige, men problemet er kanskje blitt litt bedre atter at de fikk nye power Og som jeg skrev, dårlige plater sliter på laseren Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du mener moddinga har noe med def laser og gjøre, så er det gjort noe feil med moddingen..... modding skal ikke ha noe å si på laseren, men dårlige dvdr plater har mye å si.... Men er laseren død, så er det jo bare å bytte den Dette er jeg delvis uenig i. Ja, hvis du installerer i en slim ps2 eller en v9/v10 modell og ikke har installert laserfix i slimme, eller gjort romeo mod i v9/v10 (koble 12v til 5v) så kan man skylle på feil med installasjonen. Men uansett hvilken modell man har så VIL plater av dårlig kvalitet påvirke laseren og til slutt vil den slites ut. Playstation2 maskiner som ikke er moddet slutter også å fungere når laseren er sliten nok, men denne prossessen skjer raskere når man bruker modchip og dårlige plater. Laseren i den nye pstwo ryker uansett om du chiper eller ikke, så det har ikke noe med chipen å gjøre, laserene i de nye er drit dårlige, men problemet er kanskje blitt litt bedre atter at de fikk nye power Og som jeg skrev, dårlige plater sliter på laseren Det har ABSOLUTT ingenting med den nye powern å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå