Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanvittig ustabilt trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop på det trådløse nettverket med en 11g tilkobling, kjører Windows XP Home på den. Har i tillegg en gammel stasjonær som er tilkoblet til router ved USB-adapter. Har denne routeren, og et SpeedStream DSL modem fra Bluecom. Linjen jeg har er 1500kbps ned.

Problemet er at av og til så blir jeg koblet av nettverket og det kommer en liten popup som sier at jeg er plutselig "koblet til nettverket". Og da blir linjen mye tregere. Jeg får rundt 300kbps på ITavisen og andre speedometere, og det blir ikke bedre før jeg høyreklikker på tilkoblingen i Mine Nettverkstilkoblinger og trykker 'reparer'. Dette skjer ganske ofte, og det blir vanvittig irriterende når det går utover store nedlastinger hos meg. Jeg har satt og statisk IP og åpnet noen porter for BitTornado og DC++, men det er i grunn det eneste som jeg nå kommer på at jeg har forandret.

Hva kan jeg gjøre for å få et stabilt nettverk?

Endret av meet-loaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg lurer på om han mener "Windows Zero Configuration", altså at windows håndterer tilkobling osv istedenfor programvaren som følger med wlan adapteren. Det er å anbefale at du bruker den medfølgende programvaren for tilkolbing og konfigurasjon når du opplever problemer med forbindelsen når windows håndterer den.

Lenke til kommentar

Det jeg finner der kan kun brukes på en PC som bruker USB-adapteret, noe jeg ikke gjør.

Jeg slo av Wireless Zero Configuration, etter å ha kommet meg på nettverket med det på. Men, ikke så alt for lenge etterpå ble jeg frakoblet igjen, og jeg er sikker på at WZC var slått av.

Lenke til kommentar
Det jeg finner der kan kun brukes på en PC som bruker USB-adapteret, noe jeg ikke gjør.

Jeg slo av Wireless Zero Configuration, etter å ha kommet meg på nettverket med det på. Men, ikke så alt for lenge etterpå ble jeg frakoblet igjen, og jeg er sikker på at WZC var slått av.

først skrudde du den av? og så valgte du "deaktiver" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...