ledley Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Har en gammel 486 med 450 mb harddisk som ikke funker helt, Får ikke startet Word. Dette er sannsynligvis på grunn av at harddisken er full.., eller kan det være andre grunner? Hvor mye bør være ledig for at systemet skal funke skikkelig? Kjørte defragmentering og da kom det at en fil var skadet.Hva skal jeg gjøre, noen som har gode tips? Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Jeg tror jeg vet hva du bør gjøre ! Skaff deg en jobb og kjøp deg en ny PC ! Lenke til kommentar
tvika Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Har hørt en regel om 10% av total disk bør være ledig. Jeg har forresten også en 486 maskin stående. Funker fint den til enkle oppgaver og gamle spill :smile:. ___ TV Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Skruddet for morro skyld sammen en 486DX2 66MHz m/800MB SCSI disk, 12MB ram, cd-rom, lydkort altså enorm pc... for ti år siden. 486er er antikvarisk leketøy, kjøp ny PC er det eneste fornuftige rådet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 /me satser 100 spenn på at ledly klarer å skrive et dokument i word minst like raskt på sin 486 som dere klarer på en Athlon. Merk dere også at ledly sa ikke noe om hvorvidt han har en annen maskin også :wink: 486er kan forøvrig fint brukes til masse ting de. Brannmur for eksempel. Når det gjelder hvor mye HD plass som må være ledig kommer det litt an på OS. Win31 bør ha ca 10-15MB ledig. Windows95 bør ha så mye som mulig, men 45MB hadde ikke vært dumt. Begge OS klarer seg forøvrig som regel fint ned til 4-5meg. Det er ikke aktuelt å formatere HDen da? Pleier ikke være så stor jobb på eldre maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå