mrruy Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har altså denne P4 prossesoren, men vurderer å kjøpe meg ny, men vil det tilsvare seg med tanke på jeg må ha nytt hk med det samme? er det noe stor forskjell på disse to prossesorene? takker for svar. Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 ingen som har noe? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det kommer jo litt an på hvilken P4 3.0 du har, og ikke minst hva det skal brukes til. Sammen med et bra skjermkort kan 3400+ gi deg noen fps mer i de fleste spill. Men de fleste vil vel hevde at det ikke svarer seg økonomisk, du betaler temmelig mye for veldig lite. Den største forskjellen er vel at A64 er 64bit, gammel P4 er 32 bit. Personlig syns jeg ikke det er så veldig interessant, og anser ulempene for store enda for å gå over til 64bit os pr i dag. Men dette er jo en egen diskusjon i seg selv, og som også er avhengig av hva slags oppgaver og hardware man bruker. Annen stor forskjell er at jeg regner med at din P4 har HT (finnes så vidt jeg vet ikke 3,0Ghz uten dette?), som er en stor fordel ved jobbing med fler Windows oppgaver samtidig, samt i de programmer som er optimalisert for dette. Svært få eller ingen spill drar nytte av den teknologien. Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 hehe, jeg kjører Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB, har Gainward NVIDIA 6600GT og 768 corsair ram... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 mrruy Skrevet 28/09/2005 : 11:58 hehe, jeg kjører Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB, har Gainward NVIDIA 6600GT og 768 corsair ram... Ja, om det da er spillytelse du er på jakt etter er det MYE mer og hente ved og kjøpe et bedre skjermkort i steden, eventuelt også nytt/mer minne. Bytter du bare cpu og bruker samme skjermkort, samme minne vil det bli en helt ubetydelig bedring, så om du ikke trenger ny maskin av andre grunner vil jeg ikke akkurat si det er en fornuftig "oppgradering" Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 da går pengene på pc3200 1gb corsair 2-2-2-5 minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå