Gå til innhold

Hovedkort med 4 IDE/ATAPI kanaler ønskes!

OC-Freak

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe slikt? I så fall - gi meg en link til produsent og butikk hvor det kan kjøpes.

Krav:

*4 IDE Kanaler som støtter ATAPI enheter (Dvs tilkobling for 8 ATAPI enheter).

*Minst 2 stk S-ATA.

*Minst 3 PCI slotter.

Sokkel? 775 eller 939 - ett fett. Til nøds sokkel 478.

Fordel:

Innebygget firewire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ikke noe i salg. Mulig du må ha et kontrollerkort, siden kravene går på tvers av dagens utvikling.

Jeg bruker et Abit IT7-MAX2 V2.0 med HPT 374-kontroller. Det kan valgfritt kjøre 8-6 pata/ 2-4 sata, men chipsettet er neppe aktuelt. Eneste jeg fant havner i "nøds" og er ikke i salg (som demo en sjelden gang kanskje...) Epox EP-4PCA3+ (og 4PCA3I).

Denne kontrolleren støtter ikke ATAPI (CD/DVD) enheter. Kun IDE.

Vet om 1 hovedkort som støtter det jeg trenger og det er Gigabyte GA-8KNXP, dette har en ekstra ITE kontroller som støtter ATAPI. Men slike er ikke å få tak i lenger...

Lenke til kommentar
Vet om 1 hovedkort som støtter det jeg trenger og det er Gigabyte GA-8KNXP, dette har en ekstra ITE kontroller som støtter ATAPI. Men slike er ikke å få tak i lenger...

Ser at Netshop hadde det fram til uke 33. Aner ikke hvilken leverandør de bruker, men man kunne jo elge seg innpå og gjøre et forsøk der kanskje... :hrm:

Lenke til kommentar

Ser at Netshop hadde det fram til uke 33. Aner ikke hvilken leverandør de bruker, men man kunne jo elge seg innpå og gjøre et forsøk der kanskje... :hrm:

Tro meg - jeg har prøvd....

Lenke til kommentar

Sjekk min signatur ;)

I forbindelse med CD/DVD brenner testene jeg gjør er det mye mer praktisk å ha mange brennere installert samtidig enn å drive å bytte om flere ganger til dagen mens jeg tester...

chrda: Det kortet mangler firewire braketten som jeg er avhengig av - som desverre er en "gigabyte spesial" sak, så jeg kan ikke benytte de brakettene jeg har fra før.

Jeg får fortsette å holde utkikk - eventuelt til nøds nøye med med et S 775 kort fra gigabyte som har 3 IDE porter....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...