eberland Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Heisann Har endelig gått til innkjøp av ny pc, men jeg har noen problemer jeg hadde håpet noen der ute kunne hjelpe meg med... 1. Viftestøy. Viften går hele tiden og det kommer i tillegg en høyfrekvent "kvittre-lyd" fra viften. Har installert CHC og cpu ligger på 800MHz, men viften spinner på full fart :-( Noen instillinger jeg har glemt? 2. Integrert blåtann. Vet at denne i utgangspunktet ikke har det, men med en uniwill 259 trodde jeg det skulle bli integrert. To grunner til dette: Produktbeskrivelse: Er beregnet for intern montering av egnet personell Mail til salgsavdelingen: Blir det ekstrakosnad for montering av BT modul i pcen? Svar: Hvis denne bestilles sammen med PCen, blir den montert i maskinen. Det eneste jeg fikk med var en liten USB-dongle uten noe cd eller software.... Windows finner ikke noe drivere når denne plugges i.. 3. BIOS oppgradering. Hvordan ser jeg hvilke versjon jeg har, og må jeg evt finne tak i en usb-floppy, kopiere over filer lastet ned fra Aopen på floppy? 4. Fant selvfølgelig en død pixel Men har tegnet "død-pixel-garanti". Holder det med en død for at denne skal gjelde? Håper på tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hei, Jeg har samme modellen, desverre har den ikke viftestyring, bare vifter som er regulert etter maskinens temperatur. Viften går hele tiden, men jeg syns ikke det er noe problem på det laveste trinnet. Død pixelgarantien din skal dekke den ene pixelen ja, tror det er 5 døde pixsler sm gjelder hvis man ikke tegner slik garanti (eller var det tre). Når det gjelder den bluetooth donglen der kommer det jo fram av bildet at den er usb-enhet. De du ser etter er ikke en "dongle" me ett pc-card eller pcmcia-bluetoothkort.. FØR du opgraderer bios, svar meg på dette, har du problemer med at tastaturet ikke registrerer tastetrykk sånn imellom? For hvis du ikke har det så anbefaler jeg ikke å oppgradere.. Er blitt ett svært slitsomt problem. Lykke til Edit: leste tekstn på den bluetooth greia nå "beregnet for intern montering av egnet personell". Det siketer jo helt klart til at dette er en intern komponent. Jeg villeklaga på tross av bldet, det er det som står svart på hvitt som teller. Btw håper du svarer på et der med keyghostinga.. vurderer å ulle tilbake til tidiligere firmware:) Endret 27. september 2005 av rhemal Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har sett noen bærbare som har en intern USB-kontakt beregnet for Bluetooth USB-enheter. Om denne PCen har det aner jeg ikke men det står kanskje i manualen? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 mornigs Pixelfeilen var det ingen problem å få dekket, bare å sende inn maskinen. Har snakket med netshop og det viser seg at de(jeg) har gått på en smell... Det er kun uniwill pcer som Netshop 259IEN "SmartBook" som kan bruke usb dongle. Den har en usbpori inni med HDD. Jeg har to ganger spurt (pr mail for historikken sin del)spesifikt om denne modulen kan brukes på 1559 og fått klart JA hver gang. Supportavdelingen la seg flat og sa at jeg kunne få heve kjøptet eller velge feks. 259IEN og flytte over alle komponentene over. Mellomlegget på 2600 for barebonen skulle vi diskutere, men det var ikke aktuelt at Netshop tok hele... Tror jeg evt prøver meg på 50/50. Noen som har erfaring med denne pc? Problemet mitt er at jeg vil ha integrert BT, egentlig 15 SXGA+ og 1559 spec... Noen andre alternativer? PS: har ikke problemer med tastatur på 1559, så da blir det ikke oppgradert noe BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå