Πεισιθάνατος Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har slått meg litt på elektronika i det siste, (vel, egentlig har jeg hørt på det en liten stund) og jeg trenger tips til nye band. Jeg kjenner ikke så mange band, så bare list opp de dere kjenner til og har å anbefale. Jeg vet ikke hva slags elektronika jeg er ute etter, men ikke techno/trance/house/rave. Jeg liker det hardt, så litt tung elektronika ville nok falle i smak hos meg. Jeg liker godt sånn derre pipelydelektronika, hehe. Det er vanskelig å forklare, men jeg liker elektronika med enkle pipelyder. "Blip-blop beep-blip!" Jaja, jeg er egentlig ute etter elektronika som Röyksopp/Ugress/Kraftwerk i en litt hardere/tyngre utgave. Men dere må gjerne komme med andre band som ikke er like tunge, og dere må også gjerne komme med annen elektronika. (dog ikke trance/techno/house/rave) Metallelektronika/elektronikametall kan dere også gjerne nevne. Windir, for eksempel, er et band jeg liker veldig godt. Det hadde også vært kult med noe enda mer elektronikafokusert. Som dere ser, så kan det nevnes ganske mange artister/band, og gjør for all del det. Men det hadde vært fint om dere bare ga en kort beskrivelse av musikken, så vet jeg hva jeg har å gå etter. Det hadde også vært fint om dere kunne gi en kort innføring i de aller viktigste elektronikasjangrene, slik at jeg vet hva slags type elektronika jeg liker. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Aphex Twin kanskje? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bjørn Torske "Trøbbel" Veldig blip-blop Ove-Naxx "Bullets from habikino cityH*C* " Litt blip blop, litt laptop, litt party Så begynte jeg også å tenke litt på Skinny Puppy men det er vel litt på siden av det du snakker om (?) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Autechre ? matmos ? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Venetian Snares, Duran Duran Duran, Jason Forrester, Hrvatski, Kid 606. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Prøv deg på Shpongle. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Ulver Jeg kjenner dem, og synes det er bra, men det kan bli litt kjedelig å høre på i lengden. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 The Prodigy? Jeg liker iallefall dem veldig godt. Om det er tungt nok for deg vet jeg ikke, men det er mer enn tungt nok for meg iallefall. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du kan prøve Deutsche Amerikanische Freundschaft (DAF), f.eks. den siste platen Fünfzehn Neue DAF Lieder. Lassigue Bendthaus er bra i den tyngre "blipp-blopp"-gaten. Prøv f.eks. cd`ene Matter eller Cloned. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Don Juan Dracula? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 *Ugress *Røyksopp *Kraftwerk *Xploding plasix (www.xplodingplastixs.com) *Gusgus (www.gusgus.com) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Mange forslag her, ja! Hvis dere orker, så er det fint om dere poster en link til en side der jeg kan høre på samples av bandet e.l. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ser ut til å være liveopptak av Venetian Snares på vsnares.com i alle fall. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Start med det første og klart beste etter min mening Kraftwerk Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Prodigys hjemmeside. Du har sikkert hørt en del av låtene, men kjøp hele Fat of the land via iTunes ellernoe. FET plate! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det beste av det beste: Wolfsheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå