Gå til innhold

Jeg trenger tips om elektronika

Anbefalte innlegg

Jeg har slått meg litt på elektronika i det siste, (vel, egentlig har jeg hørt på det en liten stund) og jeg trenger tips til nye band. Jeg kjenner ikke så mange band, så bare list opp de dere kjenner til og har å anbefale.

Jeg vet ikke hva slags elektronika jeg er ute etter, men ikke techno/trance/house/rave. Jeg liker det hardt, så litt tung elektronika ville nok falle i smak hos meg. Jeg liker godt sånn derre pipelydelektronika, hehe. :p Det er vanskelig å forklare, men jeg liker elektronika med enkle pipelyder. "Blip-blop beep-blip!" Jaja, jeg er egentlig ute etter elektronika som Röyksopp/Ugress/Kraftwerk i en litt hardere/tyngre utgave. Men dere må gjerne komme med andre band som ikke er like tunge, og dere må også gjerne komme med annen elektronika. (dog ikke trance/techno/house/rave) Metallelektronika/elektronikametall kan dere også gjerne nevne. Windir, for eksempel, er et band jeg liker veldig godt. Det hadde også vært kult med noe enda mer elektronikafokusert.

Som dere ser, så kan det nevnes ganske mange artister/band, og gjør for all del det. Men det hadde vært fint om dere bare ga en kort beskrivelse av musikken, så vet jeg hva jeg har å gå etter.

Det hadde også vært fint om dere kunne gi en kort innføring i de aller viktigste elektronikasjangrene, slik at jeg vet hva slags type elektronika jeg liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...