Gå til innhold

Hva kan man få til av stue-pc med 1,2GHz Celeron?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i en gammel PC med scart, stuevennlig design og støynivå, men den har ikke all verden av ressurser:

-1,2 gHz Celeron

-256 MB RAM (maks for maskinen)

-Tvia 5005, sær grafikkchip

-XP Pro

Ønsker å få til et enkelt grensesnitt med EPG, avspilling av mediafiler og streaming av radio.

Maskinen er for svak for å la Winamp, Windows MediaPlayer eller Quicktime spille av video, men VLC fungerer greit.

Har prøvd å legge på forskjellige skall:

-Media Portal fungerer ikke, krever 1,4 GHz og har visst også problemer med grafikkchippen. Har prøvd Media Portal på en annen maskin og likte det.

-Har prøvd Meedio, men videospilleren fungerer ikke på PC-en. Jeg liker heller ikke grensesnittet.

Noen forslag til hva annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppgradere??

Joda, har allerede mye kraftigere PC, men helt uegnet til stuebruk.

Skal jeg ha noe som både er kraftig og stillegående vil jeg ende opp med noe fra Hush til godt over 20k. Det jeg prøver å finne ut er hve jeg kan få til med en svak PC hvor hardware vanskelig kan oppgraderes.

Lenke til kommentar
for svak til winamp??.. huh?.. kjør classic skin så skal det vel fungere fint det.. har brukt det på en 800mhz, en 300mhz og en 200mhz (som er musikkmskinen nede på klubben vår her) og det fungerer fint.. lagger kansje på filmer, men det burde det ikke gjøre med dine specs..

Prøvde Classic, men det ga heller ikke noe bilde.

Jeg har uansett fått VLC til å fungere så det er ikke problemet mitt. Problemet mitt er å finne et "skall" som kjører på en såpass svak PC.

Lenke til kommentar

GB-PVR bør fungera bra på den pc'en. Har ein P3 800@900, 512 mb ram og haupage 350 som kjøre GB-PVR heilt fint.

Har prøvd både Windows Media Center og Media Portal, men dei var litt for krevande (litt hakking på DVD og ein heil del på TV) Media Portal var dessuten veldig ustabil....

Bruke den til TV (kjekt med pause), opptak fra tv, DVD, divX/Xvid, mp3, nettradio, bilder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...