Gå til innhold

Ekstremt bråk fra CD-rommen min

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sony crx145e 10x brenner, og den har plutselig begynt å bråke noe helt sinnsykt når jeg kjører trayet ut og inn, og når den leser cd'er. Noe er alvorlig galt, og den vil også stoppe en lang stund når jeg booter opp og skal lese fra cd-rommen.

Jeg har hatt denne spilleren i over 1 og et halvt år uten noe som helst problemer, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet. Kan ikke skjønne hva som kan ha forårsaket dette problemet...

Noen som har noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, deretter opner du cd-rommen (merk! du mister garantien ved opning, om den ikke har utløpt alt da.. :smile: ).

deretter tar du helt vanelig smøre-fett og har det på alle tannjulene.

om jeg var deg ville jeg ha prøvd den mens cd-rommen var open, i tilfelle det er noe som eventuelt kan ha løsnet..

*det er helt ufarlig å bruke cd.romen når den er open, bare sørg for at du ikke legger den direkte på metall som da kan føre til kortsluttning.

PS: jag anbefaler å holde fingrene unna når maskinen står på.. :smile:

Edit: skriveleif :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:12 ]

Lenke til kommentar

Jøye meg. Dette virket VELDIG risky. Jeg prøver alt mulig annet først tror jeg. For øyeblikket banker jeg hardt i sida på cd-rommen, blåser og står i. Det høres ut som noe mekanisk galt da. Lyden låter litt sånn som dette: YYYYYYYYYYYØØØØØØ...!

Lenke til kommentar

opne den, se om strikken (om den benytter seg av det) er morken, da kan det hamme at den brÅÅÅker en del..

har du merket noe til at den har begynt å gå tregere når du opner og lukker porten?

da er det ganske sikkert det som er problemet..

og nei, det er IKKE farlig å opne den:

1: du trenger ikke ta av bunn-lokket, så da er det ikke fare for kort-sluttning

2: de aller fleste har beskyttelse som gjør at du ikke får sett rett ned i laseren.

3: hvar det noe mer da? :smile:

edit: hmm, bled en fin "2-mann's" tråd dette her.. :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:30 ]

Lenke til kommentar

ja, jeg har faktisk merket at den trayet stopper litte grann når det er halvveis ute når jeg skal åpne den. Da er det vel strikken du prater om da.

Kunne du bare si meg hvordan jeg skal gjøre dette her da? Kort og greit? Åpne opp pc'en, ta ut cd-rommen...og så?

Lenke til kommentar

ja, jeg har faktisk merket at den trayet stopper litte grann når det er halvveis ute når jeg skal åpne den. Da er det vel strikken du prater om da.

Kunne du bare si meg hvordan jeg skal gjøre dette her da? Kort og greit? Åpne opp pc'en, ta ut cd-rommen...og så?

Lenke til kommentar

mastet?, nei da, det er jo derfor jeg er her på forumet... :smile:

hvordan du opner den vet jeg ikke pga det er forskjellig fra cd-rom til cd-rom.

bare prøv deg frem litt.

en strikk er en strikk, bare den passer så fungerer den, men dette finner du ut bare på en måte (hehe, behøver jeg å fortelle hvilken? :wink: )..

stikker foresten ut en tur nå, så om du fremdeles har problemer får du bare se om noen andre kan hjelpe deg, jeg skal skjekke tråden når jeg kommer tilbake..

Edit:; hmm, hvorfor skriver jeg altid "opne" når det heter "åpne"? jaja..

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:48 ]

Lenke til kommentar

****, heller altså. Nå har jeg åpnet pc'en, tatt ut cd-rommen, skrudd den opp, for bare å finne at jeg ikke finner noen strikk. Bare en masse koblinger alla de på hovedkortet og alle andre kort for øvrig også. Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe en ny cd-brenner. grrr....

Lenke til kommentar

jammen, det er jo umulig å fjerne dette "kortet" i cd-rommen. det har noen avlange brede kabler alla ide-kabler som henger sammen med bunnen som er skrudd fast...kommer ikke til, og når jeg fikk kikka nedi der så jeg ingen strikk, helt sikkert. jeg åpnet forøvrig cd-rommen min fra bunnen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...