colombo230 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg har en Sony crx145e 10x brenner, og den har plutselig begynt å bråke noe helt sinnsykt når jeg kjører trayet ut og inn, og når den leser cd'er. Noe er alvorlig galt, og den vil også stoppe en lang stund når jeg booter opp og skal lese fra cd-rommen. Jeg har hatt denne spilleren i over 1 og et halvt år uten noe som helst problemer, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet. Kan ikke skjønne hva som kan ha forårsaket dette problemet... Noen som har noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 hvet ikke helt hva som er galt, men en ny 40*10*40x brenner koster jo ikke mer en 550,- i dag da... :smile: Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Ja, men det er jo penger det også da? Tenkte jeg heller skulle gi litt til Kirkens Nødhjelp jeg. Synes de barna i det sørlige Afrika har mer behov for mat enn jeg har for en ny brenner. Da er det best å fikse den selv synes jeg, hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 hmmm, har du prøvd å opne den og smøre alle drevene/tannjulene? det kan jo vere at den bare er blit tørr.. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Okey, tørr sier du? Hvordan skal jeg åpne den og rense den da? Mener du at jeg skal åpne opp PCen og ta ut cd-rommen? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 ja, deretter opner du cd-rommen (merk! du mister garantien ved opning, om den ikke har utløpt alt da.. :smile: ). deretter tar du helt vanelig smøre-fett og har det på alle tannjulene. om jeg var deg ville jeg ha prøvd den mens cd-rommen var open, i tilfelle det er noe som eventuelt kan ha løsnet.. *det er helt ufarlig å bruke cd.romen når den er open, bare sørg for at du ikke legger den direkte på metall som da kan føre til kortsluttning. PS: jag anbefaler å holde fingrene unna når maskinen står på.. :smile: Edit: skriveleif :smile: [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:12 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 en ting til, du må ALDRI komme borti laseren, da kan du like så godt kaste den.. du bør heller aldri se direkte INN i laseren, da kan du få ganske vondt i øynene.. :wink: Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Jøye meg. Dette virket VELDIG risky. Jeg prøver alt mulig annet først tror jeg. For øyeblikket banker jeg hardt i sida på cd-rommen, blåser og står i. Det høres ut som noe mekanisk galt da. Lyden låter litt sånn som dette: YYYYYYYYYYYØØØØØØ...! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 opne den, se om strikken (om den benytter seg av det) er morken, da kan det hamme at den brÅÅÅker en del.. har du merket noe til at den har begynt å gå tregere når du opner og lukker porten? da er det ganske sikkert det som er problemet.. og nei, det er IKKE farlig å opne den: 1: du trenger ikke ta av bunn-lokket, så da er det ikke fare for kort-sluttning 2: de aller fleste har beskyttelse som gjør at du ikke får sett rett ned i laseren. 3: hvar det noe mer da? :smile: edit: hmm, bled en fin "2-mann's" tråd dette her.. [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:30 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 glem det der, er den sliten, så kast den.. knus den, samme hva, bare skaff ny... Cd-rom er som kondom, brukes kun engang før kast! =) Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 ja, jeg har faktisk merket at den trayet stopper litte grann når det er halvveis ute når jeg skal åpne den. Da er det vel strikken du prater om da. Kunne du bare si meg hvordan jeg skal gjøre dette her da? Kort og greit? Åpne opp pc'en, ta ut cd-rommen...og så? Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 ja, jeg har faktisk merket at den trayet stopper litte grann når det er halvveis ute når jeg skal åpne den. Da er det vel strikken du prater om da. Kunne du bare si meg hvordan jeg skal gjøre dette her da? Kort og greit? Åpne opp pc'en, ta ut cd-rommen...og så? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 house da! det er altid verd å prøve, så jeg ville ikke ha most den ennå.. det er ikke alle som får det de peker på bestandig, house, det må du lære deg.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 ta ut cd-rommen-->opne den-->du ser antageligvis strikken med en gang du opner den, de fleste bruker en spesialstrikk, men dette er ikke 100% nødvendig, bare du har en som passer. den du setter i bør ikke vere så alt for stram. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Okey, skal jeg ta ut cd-rommen menst drevet er ute eller? Så du mener det vil gå greit å sette på en slags kjøkkenstrikk av noe slag? Så lenge den ikke er altfor stram? Håper jeg ikke virker masete :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 mastet?, nei da, det er jo derfor jeg er her på forumet... :smile: hvordan du opner den vet jeg ikke pga det er forskjellig fra cd-rom til cd-rom. bare prøv deg frem litt. en strikk er en strikk, bare den passer så fungerer den, men dette finner du ut bare på en måte (hehe, behøver jeg å fortelle hvilken? :wink: ).. stikker foresten ut en tur nå, så om du fremdeles har problemer får du bare se om noen andre kan hjelpe deg, jeg skal skjekke tråden når jeg kommer tilbake.. Edit:; hmm, hvorfor skriver jeg altid "opne" når det heter "åpne"? jaja.. Lykke til! [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-16 18:48 ] Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 ****, heller altså. Nå har jeg åpnet pc'en, tatt ut cd-rommen, skrudd den opp, for bare å finne at jeg ikke finner noen strikk. Bare en masse koblinger alla de på hovedkortet og alle andre kort for øvrig også. Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe en ny cd-brenner. grrr.... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 sett deg ned pust godt inn tell til ti og ned igjen og prøv en gang til, se om du finner noe du kjenner igjen frea beskrivelsene tannhjul, strikker etc. smør og skift.. det ordner seg nok og de sultne barna får penga sine Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 jammen, det er jo umulig å fjerne dette "kortet" i cd-rommen. det har noen avlange brede kabler alla ide-kabler som henger sammen med bunnen som er skrudd fast...kommer ikke til, og når jeg fikk kikka nedi der så jeg ingen strikk, helt sikkert. jeg åpnet forøvrig cd-rommen min fra bunnen. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 DA er det på tide å la 2 års agresjon møtes i fellesskap og stå sammen om å d3enge spilleren til den eneste lyden ****skapet gir fra seg er: "bzzzz CHUNK!" afrikanerne kan bare ha det så godt kjøp en ny en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg