Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kombinert trådløs/ledning ruter?

Anbefalte innlegg

Er det noen gode kombinasjonsrutere som f,eks har trådløs 54/108 mpbs og 4 vanlige tp kabelutganger?

Altså både trådløs og utganger til tp-kontakter.

Bor i et kollektiv hvor det er litt forskjellige behov hvor en slik kombo ville spart oss for mange problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så og si alle rutere fra Cnet, D-Link, 3Com, SMC, Linksys og alle mulige andre merker, har som hovedprinsipp:

1 x WAN fra f.eks ADSL-modem

4 x LAN til klienter for "kablet" nettverk

1, 2 eller flere antenner for trådløst nettverk.

Det du spør om er altså det aller, aller vanligste.

Skjønner, det høres lovende ut da, hadde kun en kabelruter tidligere så var litt usikker.

Er det en ruter som er kjent for å være spesielt gunstig til NGT?

Får bredbånd (forhåpentligvis) i oktober.

Så på D-Link ruteren din Staal3 og den virker jo fin den, 1400 kr er hva en må regne med for slike rutere går jeg utifra(?)

Rent spesifikt trenger vi 2-3 kabeluttak og 2-3 trådløse.

Lenke til kommentar

Har hatt flere typer av tidligere. SMC, Linksys og D-Link til slutt. Linksys er vel den som har iponert meg mest til lav pris. D-linken jeg linket til lengre oppe er litt dårligere med stabiliteten på det trådløse nettet. (Ikke testet med D-Link sine kort) Men D-Linken har en helt vannvittig til kapasistet på det kablete nettverket slik jeg har merket det i forhold til de andre. Jeg har 2 PC som er kablet, 2 IP telefoner og 4 Trådløse PC oppkoblett. Men med mye trafikk på nettet fungerer D-Linken helt supert. Særlig med en 20 stk som spiller inne på serveren. Merker ikke økning i ping i det hele tatt. Har selvsagt satt høyste prioritet på spill og nest høyeste på IP telefonene.

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...