knutmy Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei! Ser på en minolta 5D, ser at det er mye billige objektiver på ebay. Vil tredjepartslinsene også funke på 5D eller er det kun Minolta original som funker? MVH Erik Lenke til kommentar
trondeh Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Minolta sine egne linser i AF serien vil fungere. Det er en del rapporter om at eldre 3rd part linser kan ha problemer, særlig med fokuseringen. Sjekk på: http://www.dpreview.com/forums Konika Minolta SLR Talk, http://groups.yahoo.com/group/Minolta/messages http://www.dyxum.com/lenses/index.asp (Du vil bli kjempefornøyd om du velger 5D'en, det kan jeg love deg :-) ) mvh Trond Lenke til kommentar
knutmy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Takk for et kjapt svar. Synes det virker ekstremt interessant, kunne godt tenke meg en 24-70mm f2.8 med vibrasjonsdemping det burde bli helt genialt, eller en 30mm f1,4. lavlys foto burde jo bli knallbra. MVH Erik Lenke til kommentar
eSik Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Litt off-topic, men er det noen som vet om image stabilization funksjonen fungerer på Sigma og Tamron objektiver? I alle tester står det at den fungerer med alle KM Maxxum objektiver, men ingen nevner om det også gjelder tredjeparts objektiver. Kunne tenkt meg et 5D med Sigma 24-70 f2.8 og AS... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Litt off-topic, men er det noen som vet om image stabilization funksjonen fungerer på Sigma og Tamron objektiver? I alle tester står det at den fungerer med alle KM Maxxum objektiver, men ingen nevner om det også gjelder tredjeparts objektiver. Kunne tenkt meg et 5D med Sigma 24-70 f2.8 og AS... 5051304[/snapback] Anti-Shake fungerer alle objektiver med MAF-fatning utenom en spesialmacro fra Minolta såvidt jeg vet. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg føler jeg gjentar meg selv idag... Endret 24. oktober 2005 av rotekaizer Lenke til kommentar
eSik Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Så med andre ord, 5d + Sigmas 24-70mm kommer til å bli gode venner? Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hovedproblemet er ikke om 5D liker Sigma objektivet idag (da kan du jo bare sende det tilbake). Værre kan det bli den dagen du oppgraderer kameraet ditt med noe nyere om noen år (eller før). Da er det ikke sikkert at Sigamen fungerer like bra lenger. Tror kanskje Tamron kan være et sikrere valg i så måte i og med at Tamron og Kon. Minolta har et visst sammarbeid (Tamron produserer noen objektiver for KM, etter det jeg har lest). Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Om du kjøper EX-objektiv fra Sigma mener jeg de rechipper det etter behov om du skulle få problemer med fremtidige hus. Dette fordi de driver "reverse engineering" av linsefestet og ikke kan garantere kompatibilitet (noe originalprodusentene jo helst vil unngå også). Jeg har ikke vært i kontakt med noen her til lands som faktisk har gjort det, men både i USA og Tyskland mener jeg de i verste fall måtte betale frakt tur/retur servicesenter. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har man kjøpt Sigma via offisiell importør vil de fikse det, ja. Det har de ihvertfall gjort til nå hvis man har spart på kvitteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå