bozz78 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg skal bruke krysset nettverkskabel til å overføre filer fra min gamle bærbare maskin til min nye stasjonære maskin. Problemet er at jeg ikke får til å velge dette alternativet på den stasjonære: "direkte kabel(kabel som kobler serieportene på datamaskinene til hverandre" På den bærbare går det greit? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hva med å gi hver av maskinene hver sin IP, feks 10.1.1.1 på den bærbare, og 10.1.1.2 på den stasjonære? Deretter, fra den bærbare: Start-Kjør, skriv inn \\10.1.1.2 og trykk ok, så burde du få muligheten til å komme inn på den stasjonære maskinens delte områder... Lenke til kommentar
bozz78 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har prøvd alt mulig rart! Kan du si litt mer detaljert hvordan jeg går fram? Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Med utgangspunkt i at det er XP: Start-Kontrollpanel-Nettverkstilkoblinger Høyreklikk på Lokal tilkobling, velg Egenskaper I vinduet som kommer opp (og i det hvite vinduet inni der igjen), scroll til du ser "Internettprotokoll - TCP/IP". Merk den og trykk Egenskaper rett under vinduet. I vinduet som kommer opp, trykk på "Bruk følgende IP-adresse". Gi maskinen en IP adresse. I mitt forslag, velg 10.1.1.1 på den ene maskinen, og 10.1.1.2 på den andre. Sett nettverksmaske til 255.255.255.0 La resten stå. Trykk OK, og gjør det samme på den andre maskinen. Så, når hver av maskinene har fått forskjellige IP-adresser, gå på den ene maskinen, trykk Start-Kjør. I feltet som kommer opp; skriv inn \\10.1.1.2\ (og da regner vi med at du skriver på den maskinen som har 10.1.1.1 som IP) og trykk OK. Mulig du får opp en passordboks, da kan du feks bruke lokal-administrator på den maskinen du vil inn på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå