Gå til innhold

Hyundai 23" - Ukens tilbud hos Netshop

theck1

Anbefalte innlegg

Hei!

Netshop har tilbud på Hyundai 23" Widescreen HD-Ready LCD TV denne uken, og jeg lurer på om disse spesifikasjonene holder mål.

Skal brukes som tv og i tillegg kobles til pc ved hjelp av en dvi kabel. (Trengs det han/han?)

Er tv tuner inkludert i tven?

Stua tv'en skal stå i er ikke så stor, og har ikke så vanvittig høye krav til billedkvalitet, men det gjør ikke noe om den er bra!

Noen som vet om noen tester av denne skjermen/tven? Alt av info, godt og dårlig mottaes med stor takknemlighet!

Spesifikasjoner:

* 23" LCD panel fra LG

* Bordstativ (veggfeste tilbehør)

* Integrerte høytalere

* widescreen 16:9

* HD-ready

* Oppløsning: 1280 x 768

* Brightness: 450 cd/m2

* Contrast (CR): 450 : 1

* synsvinkel : 88 degrees

* Audio ut ( RMS ) 10W x 2CH

* NTSC, PAL

* Progressive Scan: søker opp DVD spillere så filmene vises i beste oppløsning

* Tilkobling: 1-S-video inn,1- PC Inn(D-SUB 15Pinn),1-Component inn,2-Composit A/V inn,coax inn,1-DVI inn

* Bilde i bilde

* Sleep Timer , On/Off Timer

* Vekt: 14 kg

mvh

theck1

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Hyundai produsert skjermer lenge eller? Har aldri fått med meg det. :hmm:

Ikke godt å si. De bruker LG panel da (er ikke så mange panel produsenter på verdensbasis). Så merket er vel egentlig ikke så veldig nøye, så lenge panelet holder mål. Info og erfaringer takk :yes:

Hva er oppdateringsfrekvensen på denne skjermen? typisk 16ms eller..?

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke kjøp den. At den er HD ready betyr ganske lite når den er så liten. Folk flest ser ikke forskjell på hd på skjermer under 30"....

Skal du ha en TV på kjøkkenet holder den mål. Skal du ha en tv på rommet eller i stua, tror jeg faktisk at jeg i disse dager hadde kjøpt en god gammeldags 32" Widescreen tv på lefdal ;)

Lenke til kommentar
Det er absolut ikke bra i det hele tatt. Men hva er composite og component?

Her er noen enkle forklaringer på de forskjellige tilkoblingstypene (i en SCART-kabel er det composite og/eller RGB som blir brukt):

http://www.dvd.reviewer.co.uk/umdvdfaq/Ite...ry=135&Index=95

Vil ikke se det som noe problem at det ikke er SCART på TVen. VHS-spillere kan du koble til på composite-inngangen og DVD-spillere på component eller S-video-inngangen.

Lenke til kommentar
LG er jo annerkjent for å produsere veldig gode LCD-paneler.

Men eg tviler på at skjermen er bra nok til å brukes som en vanlig PC-skjerm. Helt sikkert helt topp å spille på den, men til tekstbehandling tviler eg på at den duger.

Hvis man kjører skjermens maksoppløsning, 1280x768, vil denne skjermen være svært skarp og ikke noe problem å bruke til tekstbehandling. Mange vil kanskje synes 1280x768 er litt lav oppløsning til PC-bruk (selv kjører jeg 1366x1024 på 19" CRT-skjem), men er man ikke så kresen går det nok helt greit.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Hvis man kjører skjermens maksoppløsning, 1280x768, vil denne skjermen være svært skarp og ikke noe problem å bruke til tekstbehandling. Mange vil kanskje synes 1280x768 er litt lav oppløsning til PC-bruk (selv kjører jeg 1366x1024 på 19" CRT-skjem), men er man ikke så kresen går det nok helt greit.

Nå har eg aldri brukt en sånn TV til PC, men sett demonstrert i databutikker ett par ganger og en gang på en demonstrasjon av utstyr på jobben, før vi inngikk ny avtale om hjemmePC i vår.

Om det var denne modellen skal eg ikkje si sikkert, men det var en Hyundai-skjerm på denne størrelsen. Og selv om skjermen hadde den høye oppløsningen så var den alt annet enn skarp og god nok til tekstbehandling. Bokstavene var skikkelig ullne i kantene, ikkje i nærheten av den skarpheten som er på vanlige PC-skjermer.

Så dersom du ikkje har en sånn skjerm sjølv, så du veit kva du snakker om bør du ikkje uttale deg så bastant. TV-skjermer er ikkje gode PC-skjermer :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...