theck1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hei! Netshop har tilbud på Hyundai 23" Widescreen HD-Ready LCD TV denne uken, og jeg lurer på om disse spesifikasjonene holder mål. Skal brukes som tv og i tillegg kobles til pc ved hjelp av en dvi kabel. (Trengs det han/han?) Er tv tuner inkludert i tven? Stua tv'en skal stå i er ikke så stor, og har ikke så vanvittig høye krav til billedkvalitet, men det gjør ikke noe om den er bra! Noen som vet om noen tester av denne skjermen/tven? Alt av info, godt og dårlig mottaes med stor takknemlighet! Spesifikasjoner: * 23" LCD panel fra LG * Bordstativ (veggfeste tilbehør) * Integrerte høytalere * widescreen 16:9 * HD-ready * Oppløsning: 1280 x 768 * Brightness: 450 cd/m2 * Contrast (CR): 450 : 1 * synsvinkel : 88 degrees * Audio ut ( RMS ) 10W x 2CH * NTSC, PAL * Progressive Scan: søker opp DVD spillere så filmene vises i beste oppløsning * Tilkobling: 1-S-video inn,1- PC Inn(D-SUB 15Pinn),1-Component inn,2-Composit A/V inn,coax inn,1-DVI inn * Bilde i bilde * Sleep Timer , On/Off Timer * Vekt: 14 kg mvh theck1 Endret 27. september 2005 av theck1 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har Hyundai produsert skjermer lenge eller? Har aldri fått med meg det. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Har Hyundai produsert skjermer lenge eller? Har aldri fått med meg det. Ikke godt å si. De bruker LG panel da (er ikke så mange panel produsenter på verdensbasis). Så merket er vel egentlig ikke så veldig nøye, så lenge panelet holder mål. Info og erfaringer takk Hva er oppdateringsfrekvensen på denne skjermen? typisk 16ms eller..? Endret 27. september 2005 av theck1 Lenke til kommentar
obiwank Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ...Jeg har selv vurdert denne lcd tvn fra netshop. Det er det billigste tilbudet jeg har sett hittil på en slik tv. Men jeg har heller ingen kompetanse når det gjelder specs... Kan noen som har peil på det sjekke denne tvn og gi tilbakemelding?? Takk! sjekk ut tvn her! Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Ingen? Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ser ut til at det er mange som lurer på det samme her, jeg skulle også gjerne vist om denne tv-en virkelig holder mål! Håper det er noen som kjenner til skjermen, eller som vet om noen test av skjermen, som kunne ta seg bryet å svare! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg hadde ikke kjøp den. At den er HD ready betyr ganske lite når den er så liten. Folk flest ser ikke forskjell på hd på skjermer under 30".... Skal du ha en TV på kjøkkenet holder den mål. Skal du ha en tv på rommet eller i stua, tror jeg faktisk at jeg i disse dager hadde kjøpt en god gammeldags 32" Widescreen tv på lefdal Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Okei, da fikk jeg enda mer å tenke på Men tusen takk for svar Dahle! Har ingen andre lcd skjermer med dvi å anbefale? helst under 7-10 laken! mvh theck1 Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Er det ikke scart-uttak på tv-en? er ikke dette et stort minus i så fall? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ikke Scart?? Hvis det er tilfelle så dropp den skjermen! Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Det er absolut ikke bra i det hele tatt. Men hva er composite og component? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det er absolut ikke bra i det hele tatt. Men hva er composite og component? Her er noen enkle forklaringer på de forskjellige tilkoblingstypene (i en SCART-kabel er det composite og/eller RGB som blir brukt): http://www.dvd.reviewer.co.uk/umdvdfaq/Ite...ry=135&Index=95 Vil ikke se det som noe problem at det ikke er SCART på TVen. VHS-spillere kan du koble til på composite-inngangen og DVD-spillere på component eller S-video-inngangen. Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) hva er de forskjellige andre uttakene på tv-en? Den har vel tuner? Endret 29. september 2005 av Nimblex Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hva er de forskjellige andre uttakene på tv-en? Den har vel tuner? * Tilkobling: 1-S-video inn,1- PC Inn(D-SUB 15Pinn),1-Component inn,2-Composit A/V inn,coax inn,1-DVI inn Hvis den ikke hadde hatt tuner hadde det ikke vært en TV, kun monitor/skjerm. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Noen som vet responstiden på denne tv'en? netshop visste det ikke, skrev mail til netshop. Og har ikke funnet noe om det på Hyundai' hjemmeside. Vil tv'en fungere bra som pc-skjerm? Endret 30. september 2005 av krbalto Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 LG er jo annerkjent for å produsere veldig gode LCD-paneler. Men eg tviler på at skjermen er bra nok til å brukes som en vanlig PC-skjerm. Helt sikkert helt topp å spille på den, men til tekstbehandling tviler eg på at den duger. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) LG er jo annerkjent for å produsere veldig gode LCD-paneler. Men eg tviler på at skjermen er bra nok til å brukes som en vanlig PC-skjerm. Helt sikkert helt topp å spille på den, men til tekstbehandling tviler eg på at den duger. Hvis man kjører skjermens maksoppløsning, 1280x768, vil denne skjermen være svært skarp og ikke noe problem å bruke til tekstbehandling. Mange vil kanskje synes 1280x768 er litt lav oppløsning til PC-bruk (selv kjører jeg 1366x1024 på 19" CRT-skjem), men er man ikke så kresen går det nok helt greit. Endret 30. september 2005 av Kamerat Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 32" som er bra er enten Philips 32PF9986 eller Panasonic TX32LX500F. Disse er dyre, men du verden for en bildekvalitet. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvis man kjører skjermens maksoppløsning, 1280x768, vil denne skjermen være svært skarp og ikke noe problem å bruke til tekstbehandling. Mange vil kanskje synes 1280x768 er litt lav oppløsning til PC-bruk (selv kjører jeg 1366x1024 på 19" CRT-skjem), men er man ikke så kresen går det nok helt greit. Nå har eg aldri brukt en sånn TV til PC, men sett demonstrert i databutikker ett par ganger og en gang på en demonstrasjon av utstyr på jobben, før vi inngikk ny avtale om hjemmePC i vår. Om det var denne modellen skal eg ikkje si sikkert, men det var en Hyundai-skjerm på denne størrelsen. Og selv om skjermen hadde den høye oppløsningen så var den alt annet enn skarp og god nok til tekstbehandling. Bokstavene var skikkelig ullne i kantene, ikkje i nærheten av den skarpheten som er på vanlige PC-skjermer. Så dersom du ikkje har en sånn skjerm sjølv, så du veit kva du snakker om bør du ikkje uttale deg så bastant. TV-skjermer er ikkje gode PC-skjermer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå