NeoGeo Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg har en Northwood prosessor som jeg tenkte jeg skulle ta på litt AS3. På selve kjøleribba skal jeg ta av den lappen + påføre AS3 for så og tørke det av igjen..riktig? På selve prosessoren derimot, skal jeg ta av det blanke coveret som dekker chippen, eller skal jeg påføre AS3 på den blande flata? På articsilver.com er det bilder av selve chippen, men det er jo ikke sånn P4'ern ser ut :smile: Hvis man skal ta av den, hvordan gjør man evt det? Thx Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jepp, du kan gjerne smøre litt på ribba, og tørke det vekk med en ren klut. Og du skal _ikke_ ta av det blanke på CPU med mindre du vil risikere og fucke opp hele greia. (den er limt med epoxy) Du smører på et tynt lag på den blanke metallplaten hvor det blant annet er inngravert hvilken CPU det er osv osv. PS, den P4 du ser på AS, er vel en gammel type. PPS, under "nyheter" er det en post med en link til en som har fjernet varmesprederen. Les den først... [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-08-16 18:05 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 For all del ikke fjern topplokket. Den er til å begytte CPUen og spr varmen utover. Hvor effektiv den er en annen sak, men det er risikabel å ta den av. Ta av den svarte lappen p¨å kjøleribba og gjør den skikkelig rein. Påfør et tynt lag med kjølepasta som beskrefet i goopgaiden på http://www.overklokking.no Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Takk for svar..sparte kanskje en prosessor eller to på det :wink: Jeg tar litt goop på den plassen der den svarte lappen er, samt litt på den varmesprederen på prosessoren. Kan ikke bli tykke laget dette her, skal jeg tørke av det på prosessor siden også, på lik linje med kjøleribba? Lenke til kommentar
normal Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 bare husk å ta av "svarte lappen" først Lenke til kommentar
normal Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 bare husk å ta av "svarte lappen" først det er nemlig den du skal erstatte Lenke til kommentar
Kane Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Les goopguiden: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html der får du svar på de fleste spørsmålene angående påføring av as3. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Vet ikke om det har stor betydning, men etter å ha fjernet pad`en på P4 er det litt snusk igjen på ribba. Dette har jeg brukt å fjerne med aceton. Forøvrig er pad`en på P4 NW av god kvalitet, jeg målte 1-2 grader forbedring med AS3 kontra pad. Dette er så liten forskjell at kun små variasjoner i romtemp`en kunne forårsaket den, så noen vitenskapelig måling er det ikke. Imidlertid ser jeg at andre har observert ca. samme forskjellen. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Er det ikke vits i da? Isåfall, noen som vil ha AS3 fraktfritt levert :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå